El taller de programació de videojocs tindrà com a objectiu que l'estudiant entenga els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs. Aprendran a crear els seus propis videojocs sense programació, amb Gamesonomy en tan sols unes hores. Els participants aprendran les particularitats del món dels videojocs, s’aventuraran en la realització d'un pla de treball, entraran en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendran mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes. Podran endinsarà en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant un propi que podran mostrar als seus amics publicant-lo en la web.
En el taller de disseny del robot mòbil, s'aprendrà, en primer lloc a dissenyar les peces per impressió 3D. Es treballarà amb les eines de programari necessàries per a completar el modelatge. L'estudiant ha de dissenyar les peces i components de l robot que es construirà en el desenvolupament del projecte. Es revisaran les peces en el format STL i es prepararan per a imprimir-se en 3D posteriorment. Aquestes peces impreses estan incloses en el kit que se subministrarà i que seran la base per a l'assemblatge del robot.
Paral·lelament, es procedirà al muntatge i la programació del robot. S'introduirà primer la placa Arduino i el shield utilitzat, desenvolupant senzills exemples de programació usant sensors de llum, temperatura, etc. i actuadors com a Leds ,LCDs, motors, etc. S'emprarà un programari de programació gràfic, molt intuïtiu que permet avançar molt en els resultats obtinguts i que aferma les estructures bàsiques de programació. No es necessiten coneixements previs de cap llenguatge de programació. La metodologia plantejada és molt pràctica, amb breus explicacions de les funcions. Es faran múltiples exemples per a practicar aquestes funcions. S'aprendrà a moure el robot durant un temps limitat, girar en transcórrer un temps o un nombre de voltes de la roda, detectar objectes amb el sensor d'ultrasons, utilitzar els sensors d'infrarojos per a detectar una línia i seguir-la, etc.
A més, els estudiants aprendran a controlar el robot a través d'una APP. Hauran de programar una aplicació per a dispositiu mòbil per a controlar el robot que se'ls subministra en el curs. Per a programar aquesta aplicació aprendran a utilitzar l'eina AppInventor, amb la qual es pot programar diferents tipus d'aplicacions mitjançant el llenguatge de programació per blocs de Blockly. En aquest taller l'estudiant obtindrà els conceptes bàsics per a endinsar-se en l'apassionant món de la programació.
Finalment, aprendran conceptes de la Internet de les Coses (IoT). En finalitzar el Campus, seran capaços de connectar amb el robot mòbil des de qualsevol lloc del planeta. Projectaran, dissenyaran i programaran aplicacions per a connectar Arduino i el robot mòbil a Internet. Podran monitoritzar-los els mitjançant els sensors i controlar-los des d'un dispositiu mòbil connectat a la xarxa.