Curs

CAMPUSTEC VIRTUAL

  • Des de: 6/7/20
  • Fins a: 17/7/20
  • Campus de Alcoi
  • Idioma: Castellà
  • En línia

Matrícula disponible fins al 2/7/20

Promogut per:
Escuela Politécnica Superior de Alcoy

Responsable de l'activitat:
Juan Ignacio Torregrosa López



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

0 hores


40 hores


0 hores

Lloc d'impartició
Virtual
Certificació

Assistència

Modalitat

EN LÍNIA

Curs

2019-2020

ECTS

4

Campus

Alcoi

0 h

Presencials

40 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
200 €  Publico en general. Adjuntar ficha de datos de inscripción. 1 termini
200,00 € - Publico en general. Adjuntar ficha de datos de inscripción.

Objectius

L’ objectiu del Campus tecnològic virtual és familiaritzar als estudiants amb les últimes tecnologies de forma divertida i en les quals es combinarà l'entreteniment i l'aprenentatge. Es treballaran diferents tècniques de programació que es combinaran amb programari de simulació, tot això online. Es combinaran xicotetes explicacions teòriques amb el desenvolupament tutoritzat dels exercicis i projectes proposats que realitzaran els estudiants. El Campus inclourà des de la programació de un videojoc al muntatge i programació d'un robot mòbil. Als estudiants inscrits se'ls proporcionarà un kit de robòtica que utilitzaran durant el Campus d'estiu virtual. Es tracta d'un robot basat en la plataforma de maquinari lliure Arduino.

Acció formativa dirigida a

Activitat dirigida a alumnes:
- 1er ESO- 2n ESO i 3er ESO
- 4t ESO- 1er Batx- 2º Batx i cicles formatius


Professors

  • Santiago Ferrandiz Bou Profesor/a Titular de Universidad
  • Jaime Masiá Vañó Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Juan Jesús Izquierdo Doménech Profesor/a Asociado/a
  • Jorge Orta López Profesor/a Asociado/a

Temes que s'hi desenvolupen

El taller de programació de videojocs tindrà com a objectiu que l'estudiant entenga els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs. Aprendran a crear els seus propis videojocs sense programació, amb Gamesonomy en tan sols unes hores. Els participants aprendran les particularitats del món dels videojocs, s’aventuraran en la realització d'un pla de treball, entraran en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendran mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes. Podran endinsarà en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant un propi que podran mostrar als seus amics publicant-lo en la web.

En el taller de disseny del robot mòbil, s'aprendrà, en primer lloc a dissenyar les peces per impressió 3D. Es treballarà amb les eines de programari necessàries per a completar el modelatge. L'estudiant ha de dissenyar les peces i components de l robot que es construirà en el desenvolupament del projecte. Es revisaran les peces en el format STL i es prepararan per a imprimir-se en 3D posteriorment. Aquestes peces impreses estan incloses en el kit que se subministrarà i que seran la base per a l'assemblatge del robot.

Paral·lelament, es procedirà al muntatge i la programació del robot. S'introduirà primer la placa Arduino i el shield utilitzat, desenvolupant senzills exemples de programació usant sensors de llum, temperatura, etc. i actuadors com a Leds ,LCDs, motors, etc. S'emprarà un programari de programació gràfic, molt intuïtiu que permet avançar molt en els resultats obtinguts i que aferma les estructures bàsiques de programació. No es necessiten coneixements previs de cap llenguatge de programació. La metodologia plantejada és molt pràctica, amb breus explicacions de les funcions. Es faran múltiples exemples per a practicar aquestes funcions. S'aprendrà a moure el robot durant un temps limitat, girar en transcórrer un temps o un nombre de voltes de la roda, detectar objectes amb el sensor d'ultrasons, utilitzar els sensors d'infrarojos per a detectar una línia i seguir-la, etc.

A més, els estudiants aprendran a controlar el robot a través d'una APP. Hauran de programar una aplicació per a dispositiu mòbil per a controlar el robot que se'ls subministra en el curs. Per a programar aquesta aplicació aprendran a utilitzar l'eina AppInventor, amb la qual es pot programar diferents tipus d'aplicacions mitjançant el llenguatge de programació per blocs de Blockly. En aquest taller l'estudiant obtindrà els conceptes bàsics per a endinsar-se en l'apassionant món de la programació.

Finalment, aprendran conceptes de la Internet de les Coses (IoT). En finalitzar el Campus, seran capaços de connectar amb el robot mòbil des de qualsevol lloc del planeta. Projectaran, dissenyaran i programaran aplicacions per a connectar Arduino i el robot mòbil a Internet. Podran monitoritzar-los els mitjançant els sensors i controlar-los des d'un dispositiu mòbil connectat a la xarxa.



Altra documentació d'interès

Visita altres cursos relacionats amb...

robòtica arduino impressora 3d videojocs