ROBÒTICA
L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes/as a la finalització del campus aprenguen a programar el robot Lego, dissenyen i obtinguen peces amb una impressora 3D.
Els participants disposaran d'un robot LEGO i un ordinador per cada 2 persones.
Els robots utilitzats són del model Lego Mindstorm. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a açò l'ordinador. La major part del temps es dedicarà a programar aquesta unitat central.
El software de programació està en anglès o castellà, utilitzant un llenguatge molt gràfic per a programar els robots. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació.
Les proves a realitzar són:
1. Seguidor de línies: Es tracta d'una carrera de velocitat en la qual el robot ha de seguir una línia per mitjà d'algun sensor. Els robots han d'ajustar-se per a poder anar a la màxima velocitat possible sense perdre de vista la línia que marca el circuit.
2. Sumo: Per a aquesta prova al robot Lego se li afegiran unes peces realitzades amb la impressora 3D. En aquesta prova els robots s'enfrontaran dins d'un cercle i cada robot haurà d'intentar traure del cercle a l'altre robot. Cada equip triarà entre unes peces auxiliars les que creguen que millor serveixen per a millorar el seu robot. Les peces auxiliars les realitzaran en una impressora 3D.
3. Prova de cerca. En aquesta prova el robot haurà de localitzar una bola dins d'un cercle. Per a açò utilitzarà el sensor d'ultrasons que porta el robot. La bola caldrà capturar-la i portar-la fins a un punt determinat. Per a anar fins a aqueix punt el robot tindrà marcat en el sòl unes línies que indiquen el camí.
DISSENYA I FABRICA ELS TEUS PROPIS JOGUETS
L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als més xicotets en el disseny i modelatge 3D d'objectes i la seua fabricació digital amb la impressió 3D.
Aprendran a combinar formes i volums en l'ordinador per a dissenyar els seus propis joguets o objectes amb software de modelatge 3D Tinkercad o similars (www.tinkercad.com). Una vegada dissenyats els materialitzaran amb una impressora 3D, en definitiva, explicar-los que poden construir el món que els envolta i que són capaços de convertir un arxiu digital en un objecte real perquè puguen portar-li-ho a casa.
Els joguets i objectes que poden dissenyar durant el taller es troben:
- Ninots articulats tipus Clip.
- Vehicles: cotxes, avions, trens, etc.
- Baldufes i Jo-jo's
- Accessoris i complements per a altres joguets.
- I qualsevol cosa que puguen imaginar!
CREA EL TEU PROPI CONTROL REMOT
L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes/as aprenguen a crear el seu propi control remot interactiu de joc.
Per a açò, l'alumne aprendrà a establir connexions entre el món real (hardware) i els jocs i aplicacions del món virtual (software). S'utilitzarà l'eina MakeyMakey que pot ser configurada per a controlar les aplicacions a partir d'una implementació hardware que podrem crear amb quasi qualsevol objecte. És a dir, l'alumne muntarà el seu propi joystick integrat amb, per exemple, fruites, creïlles, plastilina, dibuixos... i tot el que puga imaginar!
Els jocs proposats com a software són:
- Supermario
- Comecocos
- Potato
- Pianos electrònics
DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS
L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes/as a la finalització del campus aprenguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs.
El curs versarà sobre la utilització de l'eina sense programació i en format web anomenada Gamesonomy (http://www.gamesonomy.com/)
El participant aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.
En resum, gaudiran d'una setmana en la qual entraran en l'apassionant món del desenvolupament dels videojocs i acabaran realitzant el seu videojoc que podran mostrar en el seu mòbil i que podran gaudir per sempre.