Jornada

CAMPUSTEC

  • Des de: 14/7/14
  • Fins a: 18/7/14
  • Campus de Alcoi
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 9/6/14

Promogut per:
Escuela Politécnica Superior de Alcoy

Responsable de l'activitat:



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

25 hores


0 hores


0 hores

Horari

De matí
De Lunes 14 de julio a Viernes 18 de Julio: 09:00 - 14:00h.

Lloc d'impartició
Escuela Politècnica Superior de Alcoy
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2013-2014

ECTS

1

Campus

Alcoi

25 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
150 € Públic en general 
150,00 € - Público en general

Objectius

El CampusTec és un campament tecnològic d'estiu que va a permetre als nostres joves gaudir d'una activitat d'oci alternatiu durant les vacances d'estiu, amb la filosofia d'aprendre fent.
Al llarg d'una setmana, els participants al nostre campus van a donar regna solta a la seva creativitat desenvolupant petits projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, disseny i fabricació digital, programació d' interfícies, el disseny de videojocs, desenvolupament d'aplicacions per a mòbils.

Acció formativa dirigida a

Activitat dirigida a alumnes de 14 a 18 anys. Des de 3º ESO fins a 2º Batxillerat.


Professors

  • Santiago Ferrandiz Bou Profesor/a Titular de Universidad
  • Jaime Masiá Vañó Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Jorge Orta López Becario Especialización (Primer Ciclo)
  • Carlos Sastre Mengual Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Manuel Llorca Alcon Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Pau Mico Tormos Profesor/a Titular de Universidad
  • Juan Ramon Rufino Valor Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Vicente Jesús Seguí Llinares Profesor/a Titular de Universidad

Temes que s'hi desenvolupen

ROBÒTICA

L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes/as a la finalització del campus aprenguen a programar el robot Lego, dissenyen i obtinguen peces amb una impressora 3D.

Els participants disposaran d'un robot LEGO i un ordinador per cada 2 persones.

Els robots utilitzats són del model Lego Mindstorm. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a açò l'ordinador. La major part del temps es dedicarà a programar aquesta unitat central.

El software de programació està en anglès o castellà, utilitzant un llenguatge molt gràfic per a programar els robots. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació.


Les proves a realitzar són:

1. Seguidor de línies: Es tracta d'una carrera de velocitat en la qual el robot ha de seguir una línia per mitjà d'algun sensor. Els robots han d'ajustar-se per a poder anar a la màxima velocitat possible sense perdre de vista la línia que marca el circuit.

2. Sumo: Per a aquesta prova al robot Lego se li afegiran unes peces realitzades amb la impressora 3D. En aquesta prova els robots s'enfrontaran dins d'un cercle i cada robot haurà d'intentar traure del cercle a l'altre robot. Cada equip triarà entre unes peces auxiliars les que creguen que millor serveixen per a millorar el seu robot. Les peces auxiliars les realitzaran en una impressora 3D.

3. Prova de cerca. En aquesta prova el robot haurà de localitzar una bola dins d'un cercle. Per a açò utilitzarà el sensor d'ultrasons que porta el robot. La bola caldrà capturar-la i portar-la fins a un punt determinat. Per a anar fins a aqueix punt el robot tindrà marcat en el sòl unes línies que indiquen el camí.

DISSENYA I FABRICA ELS TEUS PROPIS JOGUETS

L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als més xicotets en el disseny i modelatge 3D d'objectes i la seua fabricació digital amb la impressió 3D.

Aprendran a combinar formes i volums en l'ordinador per a dissenyar els seus propis joguets o objectes amb software de modelatge 3D Tinkercad o similars (www.tinkercad.com). Una vegada dissenyats els materialitzaran amb una impressora 3D, en definitiva, explicar-los que poden construir el món que els envolta i que són capaços de convertir un arxiu digital en un objecte real perquè puguen portar-li-ho a casa.

Els joguets i objectes que poden dissenyar durant el taller es troben:

- Ninots articulats tipus Clip.
- Vehicles: cotxes, avions, trens, etc.
- Baldufes i Jo-jo's
- Accessoris i complements per a altres joguets.
- I qualsevol cosa que puguen imaginar!

CREA EL TEU PROPI CONTROL REMOT

L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes/as aprenguen a crear el seu propi control remot interactiu de joc.

Per a açò, l'alumne aprendrà a establir connexions entre el món real (hardware) i els jocs i aplicacions del món virtual (software). S'utilitzarà l'eina MakeyMakey que pot ser configurada per a controlar les aplicacions a partir d'una implementació hardware que podrem crear amb quasi qualsevol objecte. És a dir, l'alumne muntarà el seu propi joystick integrat amb, per exemple, fruites, creïlles, plastilina, dibuixos... i tot el que puga imaginar!

Els jocs proposats com a software són:

- Supermario
- Comecocos
- Potato
- Pianos electrònics


DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS

L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes/as a la finalització del campus aprenguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs.

El curs versarà sobre la utilització de l'eina sense programació i en format web anomenada Gamesonomy (http://www.gamesonomy.com/)

El participant aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.

En resum, gaudiran d'una setmana en la qual entraran en l'apassionant món del desenvolupament dels videojocs i acabaran realitzant el seu videojoc que podran mostrar en el seu mòbil i que podran gaudir per sempre.

Visita altres cursos relacionats amb...

CampusTec android robòtica impressores3D app videojocs