Curs

CAMPUSTEC

  • Des de: 2/7/18
  • Fins a: 13/7/18
  • Campus de Alcoi
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 30/5/18

Promogut per:
Escuela Politécnica Superior de Alcoy

Responsable de l'activitat:
Juan Ignacio Torregrosa López



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

50 hores


0 hores


0 hores

Horari

De matí
Horario de 9:00 a 14:00

Lloc d'impartició
Aulas informáticas del Campus d'Alcoi. El primer día del curso se recibirá a los alumnos en el Salón de grados Roberto García Payá del Edificio Carbonell
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2017-2018

ECTS

0

Campus

Alcoi

50 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
200 € General public 
200,00 € - Público en general

La inscripción se realizará a nombre de los alumnos, cumplimentando, firmando y subiendo, en el proceso de inscripción, la autorización que se puede descargar a través del enlace "Trípticos y documentos"

Objectius

El CampusTec és un campament tecnològic d'estiu que permetrà als nostres joves gaudir d'una activitat d'oci alternatiu durant les vacances d'estiu, amb la filosofia d'aprendre fent.
Al llarg de dues setmanes, els participants en el nostre campus donaran curs a la seua creativitat desenvolupant petits projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, el disseny i fabricació digital, la programació d'interfícies, i desenvolupament de videojocs.

Acció formativa dirigida a

Activitat dirigida a alumnes:
- 1er ESO- 2n ESO i 3er ESO
- 4t ESO- 1er Batx- 2º Batx i cicles formatius


Professors

  • Santiago Ferrandiz Bou Profesor/a Titular de Universidad
  • Jaime Masiá Vañó Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Juan Ramon Rufino Valor Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Juan Jesús Izquierdo Doménech Professional del sector
  • Jorge Orta López Profesor/a Asociado/a

Temes que s'hi desenvolupen

ROBÒTICA
L'objectiu del taller és que els alumnes aprenguen a programar un robot mòbil. Els participants disposaran d'un robot i un ordinador per cada dues persones. Els robots utilitzats són del model Lego Mindstorm.
Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a açò l'ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot Lego seran capaços d'aconseguir un repte plantejat. La major part del temps es dedicarà a programar aquesta unitat central.
El programari de programació és un llenguatge molt gràfic. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació. Les tasques de programació són cada vegada més utilitzades en tots els àmbits, amb la qual cosa aprendre a programar, siga el llenguatge que siga, és adquirir uns hàbits cada vegada més necessaris en molts treballs.
La metodologia plantejada serà molt pràctica, amb breus explicacions de les funcions. Es faran múltiples exemples per a practicar les funcions apreses. S'aprendrà a moure el robot durant un temps limitat, girar en
transcórrer un temps, detectar objectes amb el sensor d'ultrasons, utilitzar el sensor de llum per a detectar una línia i seguir-la, arrancar el robot amb la pulsació del sensor de tacte, detenir-ho amb el sensor de so i usar condicions i bucles per a fer processos repetitius.
Finalment cada equip posarà en valor els coneixements adquirits per a desenvolupar un repte plantejat pels monitors, que presentarà en l'última jornada.

DISSENYA I FABRICA ELS TEUS PROPIS JOGUETS

L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als participants en el disseny i modelatge 3D d'objectes i la seua fabricació digital amb la impressió 3D.
Aprendran a combinar formes i volums en l'ordinador per a dissenyar els seus propis joguets o objectes amb programari de modelatge 3D Tinkercad o similars (www.tinkercad.com). Una vegada dissenyats els
materialitzaran amb una impressora 3D, en definitiva, explicar-los que poden construir el món que els envolta i que són capaços de convertir un arxiu digital en un objecte real perquè puguen portar-ho a casa.
Entre els joguets i objectes que poden dissenyar durant el taller es troben:
- Ninots articulats tipus Clip.
- Vehicles: cotxes, avions, trens, etc.
- Baldufes i io-ios.
- Accessoris i complements per a altres joguets.
- I qualsevol cosa que siguen capaces d'imaginar!

INTERNET DE LES COSES

L'objectiu d'aquest taller és que els alumnes/as aprenguen a projectar, dissenyar, crear i connectar mitjançant sensors els seus dispositius per a poder accionar-los des d'un dispositiu mòbil.
Els alumnes podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat d'utilitzar cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant per a açò una plataforma de
maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino)

DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS

L'objectiu d'aquest taller és que els alumnes aprenguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs.
Aprendran a crear els seus propis videojocs, sense programació amb Gamesonomy en tan sols unes hores. El participant aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.
Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant-ne un de propi que podran mostrar als seus amics publicant-lo a la web.


Altra documentació d'interès

Visita altres cursos relacionats amb...

robòtica arduino impressora 3D videojocs