Jornada

LA CIÈNCIA QUE NO ES CONTA, NO COMPTA: COM CONVERTIM LA CIÈNCIA EN NOTÍCIA I LA DIVULGUEM. TALLER DE COMUNICACIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA PER A PERSONAL INVESTIGADOR

  • Des de: 29/5/24
  • Fins a: 13/6/24
  • Campus de València
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 19/4/24

Promogut per:
Vicerrectorado de Internacionalización y Comunicación

Responsable de l'activitat:
Vicerrector/a Internacionalización Y Comunicación



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

12 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
Día 29 de mayo: de 16 a 20h
Día 06 de junio: de 16 a 20h
Día 13 de junio: de 16 a 20h

Lloc d'impartició
Aula 2.1 del CFP y plató Área de Comunicación UPV
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2023-2024

ECTS

0

Campus

València

12 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
0 € Personal UPV 
0,00 € - Personal UPV
No permitido - Público en general

Objectius

Conèixer el perquè dels temps tan ràpids del periodisme, com és una redacció per dins, de quina forma dirigir-se a un públic no especialitzat, com traure-li tot el potencial a les xarxes socials… en definitiva, conèixer els mitjans de comunicació i les seues dinàmiques i tenir eines per a fer bones intervencions en ells és la millor manera de dotar de confiança al personal investigador a l'hora de comunicar els seus resultats o oferir les seues valoracions sobre temes d'actualitat en premsa, ràdio o televisió. I de tot això parlarem en aquest taller, que serà presencial
També ens endinsarem en les claus d'una bona presentació/xarra/conferència de divulgació científica: com preparar-la, idees per a captar al públic, la importància del missatge, etc.

“La ciència que no es compta, no compta” i aquest curs ajudarà el personal investigador de la UPV a saber comptar la seua ciència, perquè compte cada vegada més.
El taller està organitzat per l'Àrea de Comunicació, a través de la seua Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+I) i s'impartirà el dimecres 29 de maig, el dijous 6 de juny i el dijous 13 de juny; la part teòrica en una aula del CFP i la part pràctica en els estudis de la ràdio i televisió de la nostra universitat.


Professors

  • Margarita Cabrera Méndez Profesor/a Titular de Universidad
  • Ana Durán Costell Professional del sector
  • Celia Marin Benito Periodista
  • Luis Zurano Conches Técnico/a Superior
  • Carlos Centeno Cuadros Professional del sector
  • José Manuel López Nicolás Professional del sector
  • Elena Sanz Pérez De Guzmán Professional del sector

Temes que s'hi desenvolupen

Dimecres 29 de maig: introducció general i premsa escrita

De 16 a 20h

Imparteixen:

· Elena Sanz, redactora cap The Conversation España

· Carlos Centeno: director de Comunicació Universitat de Granada

· Luis Zurano: periodista científic UPV

Temes

1. Introducció general a la comunicació i divulgació científica. Per què cal comunicar la nostra investigació?

2. Els gabinets de comunicació, UCC+i i els periodistes com a mediadors entre el personal investigador i la societat.

3. Divulgant en mitjans: no és per a tenir-li tanta por: presentació i introducció al dia a dia dels mitjans de comunicació

4. El procés d'elaboració d'una nota de premsa a partir d'un ‘paper’: quina informació interessa als ciutadans i què necessiten els periodistes.

5. Pràctica: elaboració d'una nota de premsa sobre un article d'investigació o projecte.

Dijous, 6 de juny: ràdio i televisió. Rodes de premsa, ‘canutazos‘…

De 16 a 20h

Imparteixen

· Ana Durán: redactora cap Cadena SER

· Luis Zurano: periodista científic UPV

Temes

1. Normes bàsiques per a parlar en ràdio

2. Normes bàsiques per a parlar en televisió

3. Com preparar una roda de premsa

4. Realització de rodes de premsa i entrevistes (‘canutazos‘)

5. Anàlisi de les pràctiques

Dijous, 13 de juny: mitjans socials i divulgant en públic

Divulgant, que no és poc: de 16 a 18h

Imparteix: José Manuel López Nicolás, divulgador científic-vicerector de Transferència, Comunicació i Divulgació Científica de la Universitat de Múrcia

Temes

1. Per què és important divulgar?

2. La importància del missatge

3. La importància de la posada en escena

4. Consells clau per a una bona presentació

5. Pràctica

Mitjans socials: de 18.15 a 20h

Imparteixen:

· Marga Cabrera: directora Àrea de Comunicació UPV

· Celia Marín: coordinadora mitjans socials UPV

· Luis Zurano: periodista científic UPV

Temes:

1. Situació actual dels mitjans socials

2. Com publicar ciència en mitjans socials

3. Imatge de marca investigadora en xarxes socials

4. Casos d'èxit

5. TikTok Ciència

6. Pràctica


Tancament del curs