Curs

ENFORTIR ELS COSSOS I LES IDENTITATS. ART, SALUT I TRANSFEMINISME.

  • Des de: 23/1/18
  • Fins a: 5/2/18
  • Campus de València
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 26/11/17

Promogut per:
Dpto. de Dibujo

Responsable de l'activitat:
María Susana García Rams



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

30 hores


0 hores


0 hores

Horari

Matí i vesprada
-Martes 23 de enero: de 18:00 a 21:00 (aula B.1.7)
-Viernes 26 de enero: de 18:00 a 21:00 (B.1.3)
-Sábado 27 de enero: de 9:00 a 15:00 (aula B.1.7)
-Lunes 29 de enero: de 18:00 a 21:00 (B.1.3)
-Martes 30 de enero de 18:00 a 21:00 (aula B.1.7)
-Viernes 2 de febrero: de 18:00 a 21:00 (aula B.1.7)
-Sábado 3 de febrero: de 9:00 a 15:00 (aula B.1.7)
Lunes 5 de febrero: de 18:00 a 21:00 (B.1.3)

Lloc d'impartició
Facultad de Bellas Artes, aulas B.1.3 y B.1.7
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2017-2018

ECTS

0

Campus

València

30 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
160 € Alumne UPV 
160 € Personal UPV 
160 € Alumni UPV PLUS o AAA UPV 
170 € Públic en general 
160 €  Parados
170,00 € - Público en general
160,00 € - Alumni UPV PLUS
160,00 € - Personal UPV
160,00 € - Alumno UPV
160,00 € - Desempleados

Objectius

a)Trobar en nosaltres eixe lloc en la relació on es respecte la nostra identitat i el nostre desig, paral·lelament al de l'altra o altres persones que la constitueixen, en un entorn saludable de diversitat i autonomia de les parts.

b)Generar un espai de formació i reflexió crítica sobre la mirada i els cossos no normatius.

c)Posar en valor les eines que ofereix el feminisme i la teoria queer per a l'exercici de la pràctica professional.

d)Reconèixer el valor de la subjectivitat i la capacitat de ser autora i protagonista, com a força intrínseca d'empoderament en tota relació.

e)Establir els paràmetres per a una possible formulació ètica-estètica artecnoviva que es desprendrà de les dades extretes, i dels senyals rebuts en el camp d'experimentació. Dilucidarem com aquesta formulació s'adapta i arriba a afiançar-se (èticament), per a constituir-se i configurar-se (estèticament) en la instància espaitemporal, on el plànol de composició estètica (art) s'entrecreua amb el plànol de referència (ciència) i amb el plànol d'immanència (filosofia).

Acció formativa dirigida a

alumnes, PDI, PAS i persones de fora la Universitat.


Professors


Metodologia didàctica i sistemes d'evaluació

Amb una metodologia magistral i experiencial de reflexió-acció, on el treball de creació ens permet tindre un fil conductor de les experiències, vivències i continguts, per mitjà dels llenguatges plàstics, la fotografia, l'escriptura creativa, el debat, el vídeo...

Temes que s'hi desenvolupen

La formació està dividida en 3 mòduls:
1_"Des-identitats: sobre la subjectivitat i els automatismes sexuals des d'un paradigma d'Autoria".
Mòdul transversal on es treballen les identitats, la sexuació, la repressió d'impulsos, els automatismes, els constructes (intel·ligència, personalitat, creativitat...), el desig, l'amatòria i el plaer. És una proposta de reflexió i contacte amb la llibertat de desitjar, imaginar, trobar i donar forma a allò que per a cada persona té significat.
María Montero Rios-Gil.

2_"Cossos i mirades rares: una aproximació teòrico-crítica al feminisme i la teoria queer". Una revisió al cos, la mirada i la memòria feminista, amb continguts sobre les pràctiques artístiques i materials, relacionades amb la cultura visual en relació amb els feminismes. Ens aturarem en les qüestions relatives al retrat, autoretrat, biografia i autobiografia. Repàs històric i pràctic del transfeminisme i el queer.
R. Lucas Platero Méndez i María Rosón Villena.

3_"La producció d'obres artecnovives. Artecnociència, postestructuralisme i feminisme". A través de la teoria crítica sobre estètica i feminisme, i del muntatge d'una instal·lació artística, mostrarem l'engranatge de la maquinària de producció artecnoviva. Explicarem com, en la nostra recerca, s'ha donat un gir epistèmic de la tecnociència a l'artecnociència. A més, parlarem del subjecte creador pensant-ho com un cos tecnoviu que esdevé transgènere i posthumà, allunyat i conflictuat amb l'espècie home universal. Proposem la tasca d'aprendre, interpretar i valorar críticament les diferències essencials constitutives d'espècie, i atenent a l'espècie humana, les diferències ètniques i sexuals, sent aquesta valoració positiva de la diferencia, principi ètic-estètic de les obres de creació artecnoviva.
Ainhoa Güemes Moreno y Azahara Ubera Biedma.


Contacte

Visita altres cursos relacionats amb...

Identitats art salut i gènere.