El taller s'estructura en els següents blocs:
SESSIÓ 1
1. LOGLINE: els alumnes exposaran les seues idees expressades en una sola frase i farem una primera posada en comú guiada pel professor i comparada amb exemples genèrics i tonals d'altres pel·lícules.
2. STORYLINE: els alumnes disposaran d'un temps limitat per a crear els seus propis storylines en un temps limitat a partir de les eines que donarà en classe el professor i partint de pel·lícules que servisquen com a exemple. Inclourem un final (III Acte).
3. PREMISSA: els alumnes hauran de defensar les seues idees des d'un punt de vista el més singular i original possible. Cercarem el cuórum necessari perquè convença al màxim de participants possible.
SESSIÓ 2
4. TEMA DE FONS: a través de converses amb el professor i els alumnes, aquests tindran l'oportunitat de descobrir la temàtica que subjau en el seu relat, alguna cosa que en general sabem de forma inconscient, però que resulta crucial per al bon desenvolupament de les històries que siga exposat i es debata en grup.
5. TAGLINE: una vegada sentim que la nostra història és sòlida, un dels camins paral·lels és traçar una estratègia de venda, una sèrie d'idees i conceptes que ens permeten entendre a qui va dirigida la nostra pel·lícula i com farem per a enfortir les seues “selling points”.
6. TRAMA ESTRUCTURA: la forma estandarditzada de començar un relat per a la pantalla (o per a la cambra) passa pel disseny i ajust de la seua estructura, és el que diferencia un guió de cinema d'una novel·la i és al que ens enfrontem cada dia els guionistes: l'estructura, el paradigma. Vèncer-ho no té per què ser sinònim d'èxit, però sí que serà un pas imprescindible per a arribar a la meta de tota aquella persona que vulga arribar a escriure “The End” en l'última pàgina
7. SINOPSI BREU: dedicarem l'última sessió d'aquest primer bloc a la redacció d'una primera sinopsi on veurem amb claredat si la nostra història funciona i genera interès o, per contra, si hem de tornar alguns passos arrere per a revisar el treball previ i millorar-lo. Per al següent bloc, els alumnes hauran de portar una sinopsi argumental escrita (3 pàgines). Aqueixes sinopsis seran llegides en la següent sessió i seran la base estructural i dramàtica de tot el treball que vindrà després.
SESSIÓ 3
8. SINOPSI ARGUMENTAL: llegirem les sinopsis de cada alumne i les discutirem per a afinar-les al màxim i preparar el terreny de joc per al que ve a continuació: el tractament argumental. Per a això, els alumnes disposaran de dues setmanes.
SESSIÓ 4
9. TRACTAMENT (ARGUMENTAL I VISUAL) ESCALETA: veurem exemples de tractaments de sèries i pel·lícules perquè els alumnes disposen d'un material clau a l'hora de crear els seus propis documents de venda. I donarem començament a l'anomenat tractament argumental que serà, juntament amb la escaleta, la qual cosa ens permeta fer el salt definitiu al format del guió literari.
10. DIÀLEGS: estudiarem les virtuts dels bons diàlegs, així com els defectes dels dolents per a no caure en la temptació d'usar-los en els nostres projectes.
SESSIÓ 5
11. GUIÓ LITERARI: finalment, els alumnes redactaran una (o vàries, en funció dels ritmes de cadascun/a) seqüència dialogada a tall d'exemple que els permeta disposar de les eines bàsiques a l'hora d'emprendre el viatge final cap a la creació d'un text dramàtic audiovisual.