Examen

NIVELL A2 (BÀSIC) DE CONEIXEMENTS DE VALENCIÀ

  • Des de: 9/1/15
  • Fins a: 9/1/15
  • Campus de València
  • Idioma: Valencià
  • Presencial

Matrícula disponible fins al 18/12/14

Promogut per:
Vicerrectorado de Recursos Digitales y Documentación

Responsable de l'activitat:



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

2,15 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
El divendres 9 de gener de 2015, a les 15.00 hores. Una vegada s'hagen fet les explicacions corresponents, els examinands disposaran de dues hores per a fer la prova.

Lloc d'impartició
Amb tres dies d'antelació, es publicarà el lloc on es farà l'examen. Ho podeu consultar en la pàgina web de l'SPNL (www.upv.es/apnl), "apartat Exàmens".
Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2014-2015

ECTS

0

Campus

València

2,15 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
0 € Personal UPV  -
10 € Alumni UPV PLUS o AAA UPV  1 termini
10 € Alumne UPV  1 termini
Matrícula:
Alumnat UPV i membres d'Alumni de la UPV: 10 €
Exempts el PAS i el PDI de la UPV.

Període de matrícula: del 8 al 18 de desembre de 2014, ambdós inclosos. La matrícula es farà a través de l'enllaç de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens de valencià"

Objectius

PROGRAMA DEL NIVELL A2 (BÀSIC) DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

1. COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ORALS

Coneixements i habilitats per comprendre i produir textos orals, a fi que puga resoldre en valencià les necessitats fonamentals de la vida quotidiana.

2. COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ESCRITES

Coneixements i habilitats per familiaritzar-se amb els signes ortogràfics del valencià i saber-los relacionar amb el so al qual corresponen, i iniciar-se en l'escriptura a partir d'un domini mínim del codi escrit: escriure textos breus en varietat estàndard sobre l'entorn quotidià i l'entorn d'aprenentatge.


També ha de poder comprendre les idees generals de textos senzills sobre temes d'interès general i saber destriar la informació imprescindible de textos informatius de l'entorn quotidià.

3. COMPONENTS GRAMATICALS

3.1 Morfologia
a) Noms
b) Pronoms
c) Determinants
d) Qualificadors
e) Verbs regulars i irregulars més habituals
f) Adverbis i locucions adverbials
g) Preposicions i locucions prepositives
h) Conjuncions i locucions conjuntives de coordinació i subordinació bàsiques

3.2 Sintaxi

a) Constituents de l'oració: subjecte, verb i complements
b) Oracions simples: declaratives, interrogatives, imperatives, exclamatives
c) Oracions coordinades

3.3 Fonètica i ortografia
a) L'alfabet
b) El sistema vocàlic i el sistema consonàntic.
c) Dígrafs, diftongs i hiats relacionats amb les paraules del vocabulari bàsic
d) L'accent de les paraules relacionades amb el vocabulari bàsic
e) Enllaços fònics (sonoritzacions i ensordiments) i emmudiments: consonants i grups consonàntics a final de paraula
f) Dicció i ritme, entonació i llenguatge no verbal.

Acció formativa dirigida a

Tots els membres de la UPV, del Campus de Vera (PDI, PAS, estudiants i membres d'Alumni UPV).

1. ESTRUCTURA DE LA PROVA
Aquesta prova d'avaluació constarà de dues parts:

1.1. Prova escrita, dividida en tres àrees d'acord amb els continguts que s'especifiquen en el programa.

1.1.1. Àrea d'expressió escrita:

Aquesta prova consisteix en la redacció d'un text senzill (una nota, una carta personal, una postal, una recepta de cuina, etc.) d'un mínim de 50 paraules, sobre aspectes quotidians de l'entorn.

Aquesta àrea val un 20 % de l'examen.


1.1.2. Àrea d'estructures lingüístiques

Consisteix en la resolució d'un test de normativa sobre els continguts gramaticals que recull el programa (ortogràfics, morfosintàctics i lèxics).

Aquesta àrea val un 20 % de l'examen.


1.1.3. Àrea de comprensió oral i lectora
L'àrea de comprensió oral i lectora val el 30 % del conjunt de l'examen.

1.1.3.1. Comprensió oral
Aquesta prova consisteix en la lectura en veu alta per part de l'examinador de dos textos sobre els quals hi ha unes graelles que contenen unes afirmacions. L'examinand després d'escoltar-los marcarà amb una creu si les afirmacions proposades són vertaderes o falses.

1.1.3.2. Comprensió lectora
Aquesta prova consta de dos textos que l'examinand llegirà i sobre els quals hi ha unes graelles que contenen afirmacions. L'examinand marcarà amb una creu si les afirmacions proposades són vertaderes o falses.

1.2. Prova oral (expressió i interacció)
L'àrea d'expressió oral val el 30 % de la nota del conjunt de l'examen, però és eliminatòria.
En la prova oral es poden obtenir 15 punts. L'apte se situa en 11 punts. Les persones que obtinguen 9 o 10 punts poden compensar la nota global amb la part escrita. Si s'obtenen menys de 9 punts, se suspén l'examen.
La prova consta de dues parts diferenciades. D'una banda, la lectura i conversa sobre un dels dos textos proposats per l'examinador. D'altra banda, el comentari d'una situació comunicativa que li proposarà l'examinador.
Per poder superar aquesta àrea l'aprenent ha de demostrar un grau de competència general mínima en l'ús de la llengua, que es concreta de la manera següent:

-Mantenir converses en situacions familiars mitjanament formals en llengua estàndard
i en la varietat dialectal pròpia de l'entorn d'aprenentatge sobre qualsevol tema d'interès general o d'interès específic propi.
-Produir textos breus no conversacionals en llengua estàndard sobre temes d'interès general, en les formes més habituals del llenguatge col-loquial i mitjanament formal i amb l'adequació al context i a la situació comunicativa.
-Ser capaç d'expressar-se amb la fluïdesa i el grau de correcció fonètica i lèxica mínims per fer el missatge comprensible i adequat a cada situació comunicativa.
A l'hora d'avaluar la prova oral es tenen en compte els paràmetres següents relacionats directament amb les habilitats referides al discurs oral:

1.2.1. Lectura i conversa
1.2.1.1. Lectura
L'examinador/a proporciona dos textos breus a l'examinand i aquest haurà de triar-ne un. Li deixa un temps prudencial (entre 5 i 10 min) perquè s'hi familiaritze. Ha de preparar silenciosament la lectura que després farà en veu alta. Durant la lectura en veu alta l'examinador avalua la fluïdesa i la correcció lectores i fa les anotacions pertinents en una graella. Aquesta habilitat s'avalua sobre 5 punts.

1.2.1.2. Conversa
L'examinand ha de demostrar en la conversa que ha entés el text i que pot respondre a les preguntes que li faça l'examinador/a com també parlar de qüestions relacionades tangencialment amb el tema. Durant aquesta part de la prova, que dura uns 5 min, l'examinador avalua l'adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l'expressió i la correcció d'aquesta.

1.2.2. Situació comunicativa
L'examinador/a proposarà una situació comunicativa referent a les intencions i actes de parla que s'han estudiat durant el curs. L'examinand ha de demostrar que es capaç d'intervenir de forma coherent i cohesionada en la situació comunicativa proposada. L'examinador avalua l'adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l'expressió i la correcció d'aquesta. L'examinador puntuarà de manera global cadascun dels aspectes avaluats i puntuarà de 0 a 5 punts cada un dels apartats tenint en compte els criteris esmentats. Aquesta habilitat s'avalua sobre 10 punts.



Temes que s'hi desenvolupen

NIVELLS COMUNS DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES DEL CONSELL D'EUROPA


A1 (Inicial) L'aprenent / usuari pot interactuar d'una manera senzilla a condició que l'altra persona parle a poc a poc i amb claredat.

A2 (Bàsic) L'aprenent / usuari pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals.

B1 (Elemental) L'aprenent / usuari pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer on es parla la llengua objecte d'aprenentatge.

B2 (Intermedi) L'aprenent / usuari pot comprendre les idees principals de textos complexos, i pot expressar-se amb un grau de fluïdesa i d'espontaneïtat que fa possible la interacció habitual amb parlants nadius.

C1 (Suficiència) L'aprenent / usuari pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals, i pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos.

C2 (Superior) L'aprenent / usuari pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta. Pot expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.