Examen

NIVELL B1 (ELEMENTAL) DE CONEIXEMENTS DE VALENCIÀ

  • Des de: 26/5/15
  • Fins a: 26/5/15
  • Campus de València
  • Idioma: Valencià
  • Presencial

Matrícula disponible fins al 27/4/15

Promogut per:
Vicerrectorado de Recursos Digitales y Documentación

Responsable de l'activitat:



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

2,15 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
El dimarts 26 de maig de 2015, a les 15.00 hores. Una vegada s'hagen fet les explicacions corresponents, els examinands disposaran de dues hores per a fer la prova.

Lloc d'impartició
Amb tres dies d'antelació, es publicarà el lloc on es farà l'examen. Ho podeu consultar en la pàgina web de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens".
Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2014-2015

ECTS

0

Campus

València

2,15 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
0 € Personal UPV  -
10 € Alumni UPV PLUS o AAA UPV  1 termini
10 € Alumne UPV  1 termini
Matrícula:
Alumnat UPV i membres d'Alumni de la UPV: 10 €
Exempts el PAS i el PDI de la UPV.

Període de matrícula: del 17 al 27 d'abril de 2015, ambdós inclosos.

La matrícula es farà a través de l'enllaç de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens de valencià".

Objectius

PROGRAMA DEL NIVELL B1 (ELEMENTAL) DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

I. CONTINGUTS GRAMATICALS (CORRECCIÓ TEXTUAL)

L'aprenentatge dels continguts gramaticals s'articula i s'explica a partir del treball de diferents tipus de text. No obstant això, nosaltres enumerem els continguts de manera simètrica.

BLOC 1: Fonètica i ortografia

a) L'alfabet. Dígrafs i separació de síl-labes.
b) Vocalisme: ortografia de les vocals, diftongs i hiats.
c) L'accentuació i la dièresi.
d) L'apostrofació.
e) L'ús del guionet.
f) Consonantisme: ortografia de les consonants en mots usuals.

BLOC 2: Morfologia i sintaxi

a) Morfologia nominal
b) Morfemes de gènere i nombre: el substantiu i l'adjectiu.
c) Els determinants:
- L'article: ús de l'apòstrof, les contraccions; l'article neutre.
- Els demostratius.
- Els possessius.
- Els numerals.
- Els quantitatius.
- Els indefinits.

d) Els pronoms personals
- Els pronoms personals forts i febles.
- Combinacions d'un pronom feble amb el verb.
- Els pronoms adverbials.

e) Morfologia verbal
- Les conjugacions dels verbs regulars.
- Principals verbs irregulars.
- Verbs auxiliars.
- Ús de les construccions perifràstiques.

f) L'adverbi. Usos més freqüents.

g) La preposició. Usos més freqüents.
- a /en
- per/per a
- com/com a
- fins/fins a

h) La conjunció. Usos més freqüents.


BLOC 3: Lèxic i semàntica

a) La formació del lèxic: la derivació i la composició.
b) Polisèmia, sinonímia i antonímia.
c) Les locucions i les frases fetes més usuals.
d) Les formes correctes dels barbarismes més usuals.


II. CONTINGUTS RELACIONATS AMB LA REDACCIÓ DE TEXTOS

a) Procediments lingüístics que inscriuen el text en el seu context de situació:
- Per a marcar la presència d'emissor i de receptor dins del text.
- Que inscriuen el text en el temps i en l'espai de l'enunciació.
- D'impersonalització: plural de cortesia...
- La modalitat oracional com a manifestació de la intenció comunicativa.

b) Procediments lingüístics relacionats amb la cohesió interna del text:
- L'el-lipsi com a procediment de cohesió.
- Pronominalització, anàfora i catàfora.
- La sinonímia textual com a procediment per mantenir la referència.
- La hiperonímia.
- El joc de temps verbals.
- Connectors temporals d'ordenació, de reformulació, d'exemplificació, etc.

III. CONTINGUTS RELACIONATS AMB EL MARC SOCIOCULTURAL

a) Conceptes de llengua, parla i dialecte; conflicte lingüístic, diglòssia, bilingüisme, normalització i substitució.
b) La diversitat sociolingüística.
c) Varietats d'usuari: dialectes i estàndard.
d) Varietats d'ús: registres funcionals.

Acció formativa dirigida a

Tots els membres de la UPV, del Campus de Vera (PDI, PAS, estudiants i membres d'Alumni UPV).

1. ESTRUCTURA DE LA PROVA.

Aquesta prova d'avaluació constarà de dues parts:

1.1. PROVA ESCRITA, dividida en tres àrees d'acord amb els continguts que s'especifiquen en el programa.

Àrea de comprensió lectora

Consisteix en la lectura de dos textos i respondre a diverses qüestions (del tipus V/F, resposta d'elecció múltiple, etc.) sobre el contingut o sobre els aspectes textuals.

Aquesta àrea val un 20% de l'examen.


Àrea d'expressió escrita

Consisteix en la redacció d'un text d'un mínim de 100 paraules que l'examinand escollirà entre dues propostes. La redacció val 5 punts. Si es cometen 10 errades, es trauen 0 punts en aquest apartat.

Aquesta àrea val un 20% de l'examen.


Àrea d'estructures lingüístiques

Consisteix en la resolució d'un test de normativa sobre els continguts gramaticals que recull el programa (ortogràfics, morfosintàctics i lèxics).
Per a aquesta àrea es recomana que s'use llapis.

Aquesta àrea val un 30% de l'examen.




1.2. PROVA ORAL (expressió i interacció)

En la prova oral es poden obtenir 15 punts. L'apte se situa en 11 punts. Les persones que obtinguen 9 o 10 punts poden compensar la nota global amb la part escrita. Si s'obtenen menys de 9 punts, se suspén l'examen.

Consisteix en la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre el tema d'aquest. L'alumne ha de demostrar que pot produir textos orals d'acord amb els objectius i continguts del programa.

L'àrea d'expressió oral val el 30 % de la nota del conjunt de l'examen, però és eliminatòria.

A l'hora d'avaluar la prova oral es tenen en compte els paràmetres següents relacionats directament amb les habilitats referides al discurs oral:

Llegir: L'examinador/a proporciona un text breu a l'examinand i li deixa un temps prudencial (entre 5 i 10 min) perquè s'hi familiaritze. A continuació l'examinand ha de llegir en veu alta aquest text. Durant la lectura en veu alta l'examinador avalua la fluïdesa i la correcció lectores i fa les anotacions pertinents en una graella. Aquesta habilitat s'avalua sobre 5 punts.

Parlar: L'examinand fa una exposició oral referida al tema del text que ha llegit per a demostrar que l'ha entés i que és capaç d'expressar idees completes al voltant del tema en qüestió. A continuació, l'examinador/a pot fer algunes preguntes a l'examinand sobre aquest mateix assumpte.

Durant aquesta part de la prova, que dura uns 10 min, l'examinador avalua l'adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l'expressió i la correcció d'aquesta. Aquesta habilitat s'avalua sobre 10 punts.

Se supera la prova amb un 70%, sempre que s'haja aprovat la prova oral.



Temes que s'hi desenvolupen

NIVELLS COMUNS DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES DEL CONSELL D'EUROPA


A1 (Inicial) L'aprenent / usuari pot interactuar d'una manera senzilla a condició que l'altra persona parle a poc a poc i amb claredat.

A2 (Bàsic) L'aprenent / usuari pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals.

B1 (Elemental) L'aprenent / usuari pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer on es parla la llengua objecte d'aprenentatge.

B2 (Intermedi) L'aprenent / usuari pot comprendre les idees principals de textos complexos, i pot expressar-se amb un grau de fluïdesa i d'espontaneïtat que fa possible la interacció habitual amb parlants nadius.

C1 (Suficiència) L'aprenent / usuari pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals, i pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos.

C2 (Superior) L'aprenent / usuari pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta. Pot expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.