Examen

NIVELL B2 (INTERMEDI) DE CONEIXEMENTS DE VALENCIÀ

  • Des de: 26/5/15
  • Fins a: 26/5/15
  • Campus de València
  • Idioma: Valencià
  • Presencial

Matrícula disponible fins al 27/4/15

Promogut per:
Vicerrectorado de Recursos Digitales y Documentación

Responsable de l'activitat:



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

2,15 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
El dimarts 26 de maig de 2015, a les 15.00 hores. Una vegada s'hagen fet les explicacions corresponents, els examinands disposaran de dues hores per a fer la prova.

Lloc d'impartició
Amb tres dies d'antelació, es publicarà el lloc on es farà l'examen. Ho podeu consultar en la pàgina web de l'SPNL (www.upv.es/apnl), "apartat Exàmens".
Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2014-2015

ECTS

0

Campus

València

2,15 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
0 € Personal UPV  -
10 € Alumni UPV PLUS o AAA UPV  1 termini
10 € Alumne UPV  1 termini
Matrícula:
Alumnat UPV i membres d'Alumni de la UPV: 10 €
Exempts el PAS i el PDI de la UPV.

Període de matrícula: del 17 al 27 d'abril de 2015, ambdós inclosos.

La matrícula es farà a través de l'enllaç de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens de valencià".

Objectius

PROGRAMA DEL NIVELL B2 (NTERMEDI) DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

1. NORMATIVA LINGÜÍSTICA

1.1 Elocució i fonologia
Regles de pronúncia i elocució de l'àmbit formal, incloent-hi els emmudiments, les neutralitzacions, les sonoritzacions i altres fenòmens de la fonètica sintàctica. La pràctica d'aquestes regles ha de permetre que l'aprenent adquirisca una pronunciació clarament intel-ligible, encara que cometa alguna errada ocasional i que mantinga l'accent de la seua llengua d'origen.

1.2 Ortografia
Coneixement avançat de les regles ortogràfiques bàsiques, incloent-hi les excepcions a aquestes regles en els mots del vocabulari més habitual:

a) Separació de frases, paraules i síl-labes
b) Accentuació gràfica i dièresi en els mots dels vocabulari bàsic
c) Apòstrof, contracció i guionet
d) Grafies consonàntiques i vocàliques
e) Abreviatures d'ús més freqüent
f) Majúscules i minúscules en les avisos, anuncis, cartes...

1.3 Morfologia i sintaxi
Coneixement avançat de la morfologia bàsica i les característiques sintàctiques bàsiques dels següents elements:

a) L'oració: conceptes generals, components i funcions sintàctiques
b) El substantiu i l'adjectiu
c) Els articles definits
d) Els possessius
e) Els díctics
f) Els numerals
g) Els quantitatius
h) Els indefinits
i) Les preposicions
j) Els relatius, els interrogatius i els exclamatius
k) Les conjuncions
l) Els adverbis
m) Els pronoms personals: tònics i febles
n) Els verbs

1.4 Lèxic i semàntica

-Barbarismes més usuals del vocabulari bàsic.
-Frases fetes i refranys més usuals del vocabulari bàsic. Estudi de l'expressivitat que aquesta fraseologia atorga a la llengua.
-Tipus de diccionaris i organització d'aquests.
-Estudi dels sinònims, antònims i mots jòquer més usuals del vocabulari basic.
-Estudi de la derivació i de la composició en mots del vocabulari bàsic. Ús del guionet en els compostos del vocabulari bàsic.

2 Expressió escrita

Es treballarà la redacció dels textos que determina el nivell B2 (Intermedi) i que estan directament relacionats amb el llenguatge administratiu i el tècnic i científic: l'avís, l'anunci, la carta, la sol-licitud, el currículum, l'esquema i el guió d'una intervenció oral.

3 Expressió oral
Pel que fa a la tipologia de textos orals, es treballarà la conversa i l'exposició oral relacionades amb les situacions específiques laborals de cadascun dels col-lectius.

4 Sociolingüística
-Varietats de la llengua
-Varietats geogràfiques
-Els usos de la llengua

Acció formativa dirigida a

Tots els membres de la UPV, del Campus de Vera (PDI, PAS, estudiants i membres d'Alumni UPV).

1. ESTRUCTURA DE LA PROVA

Aquesta prova d'avaluació constarà de dues parts:

1.1. Part escrita: dividida en tres apartats d'acord amb els continguts que s'especifiquen en el programa.

Àrea de comprensió lectora

Cal llegir un text i respondre diverses qüestions de dos o més opcions: textuals, de contingut, de derivació, de síntesi o de sinonímia.

Val un 15% de l'examen.


Àrea d'expressió escrita

Consisteix en la redacció d'un text d'un mínim de 125 paraules que l'examinand escollirà entre dues propostes. La redacció val 5 punts. Si es cometen 10 errades, es trauen 0 punts en aquest apartat.

Val el 25% del conjunt de l'examen.


Àrea d'estructures lingüístiques

Consisteix en la resolució d'un test de normativa sobre els continguts gramaticals que recull el programa (ortogràfics, morfosintàctics i lèxics).
Per a aquesta àrea, es recomana que s'use llapis.

Val el 30% del conjunt de l'examen.


1.2. Prova oral (expressió i interacció oral)

En la prova oral es poden obtenir 15 punts. L'apte se situa en 11 punts. Les persones que obtinguen 9 o 10 punts poden compensar la nota global amb la part escrita. Si s'obtenen menys de 9 punts, se suspén l'examen.
Consisteix en la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre el tema d'aquest. L'alumne ha de demostrar que pot produir textos orals d'acord amb els objectius i continguts del programa.

L'àrea d'expressió oral val el 30 % de la nota del conjunt de l'examen, però és eliminatòria.

A l'hora d'avaluar la prova oral es tenen en compte els paràmetres següents relacionats directament amb les habilitats referides al discurs oral:

Llegir: L'examinador/a proporciona un text breu a l'examinand i li deixa un temps prudencial (entre 5 i 10 min) perquè s'hi familiaritze. A continuació, l'examinand ha de llegir en veu alta aquest text. Durant la lectura en veu alta l'examinador avalua la fluïdesa i la correcció lectores i fa les anotacions pertinents en una graella. Aquesta habilitat s'avalua sobre 5 punts.

Parlar: L'examinand fa una exposició oral referida al tema del text que ha llegit per a demostrar que l'ha entés i que és capaç d'expressar idees completes al voltant del tema en qüestió. A continuació, l'examinador/a pot fer algunes preguntes a l'examinand sobre aquest mateix assumpte. Durant aquesta part de la prova, que dura uns 10 min, l'examinador avalua l'adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l'expressió i la correcció d'aquesta. Aquesta habilitat s'avalua sobre 10 punts.

Se supera la prova amb un 70%, sempre que s'haja aprovat la prova oral.



Temes que s'hi desenvolupen

NIVELLS COMUNS DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES DEL CONSELL D'EUROPA


A1 (Inicial) L'aprenent / usuari pot interactuar d'una manera senzilla a condició que l'altra persona parle a poc a poc i amb claredat.

A2 (Bàsic) L'aprenent / usuari pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals.

B1 (Elemental) L'aprenent / usuari pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer on es parla la llengua objecte d'aprenentatge.

B2 (Intermedi) L'aprenent / usuari pot comprendre les idees principals de textos complexos, i pot expressar-se amb un grau de fluïdesa i d'espontaneïtat que fa possible la interacció habitual amb parlants nadius.

C1 (Suficiència) L'aprenent / usuari pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals, i pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos.

C2 (Superior) L'aprenent / usuari pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta. Pot expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.