Examen

NIVELL C1 (SUFICIÈNCIA) DE CONEIXEMENTS DE VALENCIÀ

  • Des de: 12/1/15
  • Fins a: 12/1/15
  • Campus de València
  • Idioma: Valencià
  • Presencial

Matrícula disponible fins al 18/12/14

Promogut per:
Vicerrectorado de Recursos Digitales y Documentación

Responsable de l'activitat:



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

3 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
El dilluns 12 de gener de 2015, a les 15.00 hores. Una vegada s'haja fet el dictat, els examinands disposaran de dues hores i quaranta-cinc minuts per a fer la resta de la prova.

Lloc d'impartició
Amb tres dies d'antelació es publicarà el lloc on es farà l'examen. Ho podeu consultar en la pàgina web de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens de valencià".
Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2014-2015

ECTS

0

Campus

València

3 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
0 € Personal UPV  -
10 € Alumni UPV PLUS o AAA UPV  1 termini
10 € Alumne UPV  1 termini
Matrícula:
Alumnat UPV i membres d'Alumni de la UPV: 10 €
Exempts el PAS i el PDI de la UPV.

Període de matrícula: del 8 al 18 de desembre de 2014, ambdós inclosos.

La matrícula es farà a través de l'enllaç de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens de valencià".

Objectius

PROGRAMA DEL NIVELL C1 (SUFICIÈNCIA) DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

1) Elocució i fonologia:
- Regles de pronúncia i elocució de l'àmbit formal, incloent-hi els emmudiments, les neutralitzacions, les sonoritzacions i altres fenòmens de la fonètica sintàctica.

2) Normativa ortogràfica:
- Regles ortogràfiques avançades, incloent-hi les excepcions a aquestes regles:
a) Separació de frases, paraules i síl-labes.
b) Accentuació gràfica i dièresi.
c) Apòstrof, contracció i guionet
d) Grafies consonàntiques i vocàliques
e) Abreviacions, sigles i acrònims
f) Majúscules i minúscules
g) Puntuació

3) Morfologia i sintaxi:
Coneixement avançat de la morfologia i les característiques sintàctiques dels següents elements:
a) El substantiu i l'adjectiu
b) Els articles definits
c) Els possessius
d) Els díctics
e) Els numerals
f) Els quantitatius
g) Els indefinits
h) Les preposicions
i) Els relatius, els interrogatius i els exclamatius
j) Les conjuncions
k) Els adverbis
l) Els pronoms personals: tònics i febles
m) Els verbs

4) Lèxic i semàntica:
- Coneixement del vocabulari formal general, expressions idiomàtiques i fraseologia freqüent i dels mecanismes de creació lèxica.
- Coneixement de conceptes semàntics avançats.
- Tipus i utilitat dels reculls lèxics

5) Expressió escrita:
- Coneixements i habilitats necessàries per tal de ser capaç d'expressar-se amb textos clars i amb l'adequació, coherència i cohesió apropiades, de desenvolupar el punt de vista personal sobre una gamma àmplia de temes, de seleccionar l'estil apropiat en funció del lector a qui van dirigits els textos, i de produir diversos tipus de text.

6) Expressió oral:
- Coneixements i habilitats necessàries per tal de ser capaç d'expressar-se sense limitacions importants, espontàniament i amb fluïdesa, i de dirigir i estructurar el discurs d'acord amb la situació, amb la intenció de poder fer exposicions clares i ben estructurades sobre temes complexos, i de relacionar hàbilment la pròpia contribució al discurs amb la dels altres interlocutors.

7) Sociolingüística:
- Coneixements i habilitats necessàries per tal de ser capaç d'usar i seleccionar formes de tractament oficial i familiar, i de reconéixer un ampli repertori de refranys i d'expressions idiomàtiques, col·loquials o familiars. Així mateix, coneixements i habilitats necessàries per tal de conéixer indicadors lingüístics d'origen sociocultural o de procedència geogràfica, i d'estar familiaritzat amb trets dialectals propis de les principals varietats geogràfiques de la llengua.

Acció formativa dirigida a

Tots els membres de la UPV, campus de Vera (PDI, PAS, estudiants i membres d'Alumni UPV).

1. ESTRUCTURA DE LA PROVA

1.1. Prova escrita

Dividida en tres apartats:

a. Àrea de comprensió oral i expressió escrita

Consisteix en la lectura d'un text d'entre 400-450 paraules i fer-ne un resum d'entre 140-150 paraules. El text es llegirà dues vegades.

Aquesta àrea val un 15% de l'examen.


b. Àrea de comprensió i expressió escrita

Es divideix en dos apartats d'acord amb els continguts que s'especifiquen en el programa.

Consisteix en els apartats següents:

- Primer apartat: un dictat (5 punts; 7,5 errades = 0 punts)
-Segon apartat: la redacció d'un text que l'examinand escollirà entre dues propostes.

La valoració de la redacció és de 10 punts que es distribueixen així: 7 per la correcció normativa (10 errades = 0 punts en aquest apartat) i 3 punts més per les característiques pròpiament textuals, com són l'adequació, la coherència i la cohesió.

Aquesta àrea val un 30% de l'examen.


c. Àrea de coneixements gramaticals i lèxics

Consisteix en la resolució d'un test de normativa sobre els continguts gramaticals que recull el programa (ortogràfics, morfosintàctics i lèxics).

Aquesta àrea val un 25% de l'examen.


1.2. Prova oral

L'àrea de comprensió escrita i expressió, interacció i mediació orals

Aquesta àrea val un 30% de la nota total de l'examen, però és eliminatòria.

En la prova oral es poden obtenir 15 punts. L'apte se situa en 11 punts. Les persones que obtinguen 9 o 10 punts poden compensar la nota global amb la part escrita. Si s'obtenen menys de 9 punts, se suspén l'examen.
Consisteix en la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre el tema d'aquest. L'alumne ha de demostrar que pot produir textos orals d'acord amb els objectius i continguts del programa.

A l'hora d'avaluar la prova oral es tenen en compte els paràmetres següents relacionats directament amb les habilitats referides al discurs oral:
Llegir: l'examinador/a proporciona un text breu a l'examinand i li deixa un temps prudencial (entre 5 i 10 min) perquè s'hi familiaritze. A continuació l'examinand ha de llegir en veu alta aquest text. Durant la lectura en veu alta l'examinador avalua la fluïdesa i la correcció lectores i fa les anotacions pertinents en una graella. Aquesta habilitat s'avalua sobre 5 punts.

Parlar: l'examinand fa una exposició oral referida al tema del text que ha llegit per a demostrar que l'ha entés i que és capaç d'expressar idees completes al voltant del tema en qüestió. A continuació, l'examinador/a pot fer algunes preguntes a l'examinand sobre aquest mateix assumpte. Durant aquesta part de la prova, que dura uns 10 min, l'examinador avalua l'adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l'expressió i la correcció d'aquesta. Aquesta habilitat s'avalua sobre 10 punts.



Temes que s'hi desenvolupen

NIVELLS COMUNS DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES DEL CONSELL D'EUROPA


A1 (Inicial) L'aprenent / usuari pot interactuar d'una manera senzilla a condició que l'altra persona parle a poc a poc i amb claredat.

A2 (Bàsic) L'aprenent / usuari pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals.

B1 (Elemental) L'aprenent / usuari pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer on es parla la llengua objecte d'aprenentatge.

B2 (Intermedi) L'aprenent / usuari pot comprendre les idees principals de textos complexos, i pot expressar-se amb un grau de fluïdesa i d'espontaneïtat que fa possible la interacció habitual amb parlants nadius.

C1 (Suficiència) L'aprenent / usuari pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals, i pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos.

C2 (Superior) L'aprenent / usuari pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta. Pot expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.