1) NORMATIVA LINGÜÍSTICA I SOCIOLINGÜÍSTICA:
a) Els relatius: pleonasme, relatiu possessiu, calcs lingüístics, relatiu neutre, ‘el qual’ ‘els quals’ ‘la qual’ ‘les quals’, oracions de relatiu substantives i oracions de relatiu adjectives
b) Ortografia i pronúncia de l / l·l / ll / tl / tll, domini avançat d’ús, ortografia i pronúncia estàndard.
c) Els indefinits: quantificadors nominals indefinits i pronoms indefinits.
d) Sinonímia, antonímia, hiponímia: relacions semàntiques entre mots, creació de lèxic per procediments semàntics, precisió lèxica i variació lingüística Préstecs i barbarismes, interferències lèxiques.
e) Les preposicions: classificació, preposicions incolores, ús de per i per a, ús de sota i davall, les preposicions vers, envers, devers, ultra, via i la locució prepositiva a despit de, contactes entre preposicions i coordinació d’elements.
f) Les formes no personals: usos incorrectes de l’infinitiu i del gerundi, la concordança del participi.
g) Formacions de noms a partir de verbs: habilitació del participi de passat, verbs amb preposició soldada, el sufix ‘-atge’ i el sufix ‘-ció(n)’.
h) PDI: L’article científic: redacció. (Mòdul específic pel al col·lectiu PDI).
i) PAS: El disseny dels documents administratius. Criteris de disseny bilingüe. (Mòdul específic pel al col·lectiu PAS).
j) EST: L’article d’opinió: redacció.(Mòdul específic pel al col·lectiu estudiants).
k) Les varietats geogràfiques de la llengua: dialectes geogràfics, caracterització fònica i lèxic.
2) COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ESCRITES:
Coneixements i habilitats per produir escrits complexos (informes, articles d’opinió, etc.), i capacitat capaç de dotar els textos d’una estructura lògica, apropiada i eficaç, que ajuda el lector a trobar i recordar les idees importants.
3) COMPRENSIÓ I EXPRESSIÓ ORALS:
a) Aprofundiment en la fluïdesa i la correcció.
b) Exposicions orals sobre la docència en valencià (PDI), sobre l’atenció al públic en el lloc de treball (PAS), i sobre la finalització dels estudis universitaris (estudiants).