Curs

L'ART DEL STORYTELLING: UN VIATGE HEROIC DE LA PRIMERA IDEA A L'ÚLTIMA TECLA

  • Des de: 13/2/20
  • Fins a: 5/3/20
  • Campus de Gandia
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 20/1/20

Promogut per:
Escuela Politécnica Superior de Gandia

Responsable de l'activitat:
Jose Marin-Roig Ramon



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

20 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
Jueves 13, 20, 27 de febrero; 5, 12 de marzo de 2020 de 16:00 a 20:15 horas

Lloc d'impartició
Centro de Emprendores Campus de Gandia UPV. Planta Baja edificio B
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2019-2020

ECTS

0

Campus

Gandia

20 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
50 € Públic en general 
50,00 € - Público en general

Objectius

• Aprendre a desenvolupar una idea per a continguts de ficció, especialment per a un llargmetratge de ficció.
• Fer el primer salt a l'escriptura cinematogràfica.
• Trobar les motivacions tècniques i artístiques i descobrir les eines que fan falta a l'hora d'enfrontar-se a l'estructura narrativa i els seus components per a un guió de cinema o audiovisual

Acció formativa dirigida a

Persones interessades al cinema i el seu llenguatge, així com les que pretenguen endinsar-se al món de la producció i realització cinematogràfica des de zero o bé ja des d'un nivell avançat. Molt recomanable també per a persones que vulguen desenvolupar la seua carrera professional en l'àmbit de la producció executiva, perquè conèixer les tècniques narratives no solament ajuda a crear bones històries, sinó també a aguditzar l'olfacte per a detectar quins poden ser aquestes bones històries abans d'apostar per un guió o un altre.


Professors

  • Ignacio Ruiperez Fernandez Professional del sector

Temes que s'hi desenvolupen

El taller s'estructura en els següents blocs:

SESSIÓ 1
1. LOGLINE: els alumnes exposaran les seues idees expressades en una sola frase i farem una primera posada en comú guiada pel professor i comparada amb exemples genèrics i tonals d'altres pel·lícules.
2. STORYLINE: els alumnes disposaran d'un temps limitat per a crear els seus propis storylines en un temps limitat a partir de les eines que donarà en classe el professor i partint de pel·lícules que servisquen com a exemple. Inclourem un final (III Acte).
3. PREMISSA: els alumnes hauran de defensar les seues idees des d'un punt de vista el més singular i original possible. Cercarem el cuórum necessari perquè convença al màxim de participants possible.

SESSIÓ 2
4. TEMA DE FONS: a través de converses amb el professor i els alumnes, aquests tindran l'oportunitat de descobrir la temàtica que subjau en el seu relat, alguna cosa que en general sabem de forma inconscient, però que resulta crucial per al bon desenvolupament de les històries que siga exposat i es debata en grup.
5. TAGLINE: una vegada sentim que la nostra història és sòlida, un dels camins paral·lels és traçar una estratègia de venda, una sèrie d'idees i conceptes que ens permeten entendre a qui va dirigida la nostra pel·lícula i com farem per a enfortir les seues “selling points”.
6. TRAMA ESTRUCTURA: la forma estandarditzada de començar un relat per a la pantalla (o per a la cambra) passa pel disseny i ajust de la seua estructura, és el que diferencia un guió de cinema d'una novel·la i és al que ens enfrontem cada dia els guionistes: l'estructura, el paradigma. Vèncer-ho no té per què ser sinònim d'èxit, però sí que serà un pas imprescindible per a arribar a la meta de tota aquella persona que vulga arribar a escriure “The End” en l'última pàgina
7. SINOPSI BREU: dedicarem l'última sessió d'aquest primer bloc a la redacció d'una primera sinopsi on veurem amb claredat si la nostra història funciona i genera interès o, per contra, si hem de tornar alguns passos arrere per a revisar el treball previ i millorar-lo. Per al següent bloc, els alumnes hauran de portar una sinopsi argumental escrita (3 pàgines). Aqueixes sinopsis seran llegides en la següent sessió i seran la base estructural i dramàtica de tot el treball que vindrà després.

SESSIÓ 3
8. SINOPSI ARGUMENTAL: llegirem les sinopsis de cada alumne i les discutirem per a afinar-les al màxim i preparar el terreny de joc per al que ve a continuació: el tractament argumental. Per a això, els alumnes disposaran de dues setmanes.

SESSIÓ 4
9. TRACTAMENT (ARGUMENTAL I VISUAL) ESCALETA: veurem exemples de tractaments de sèries i pel·lícules perquè els alumnes disposen d'un material clau a l'hora de crear els seus propis documents de venda. I donarem començament a l'anomenat tractament argumental que serà, juntament amb la escaleta, la qual cosa ens permeta fer el salt definitiu al format del guió literari.
10. DIÀLEGS: estudiarem les virtuts dels bons diàlegs, així com els defectes dels dolents per a no caure en la temptació d'usar-los en els nostres projectes.

SESSIÓ 5
11. GUIÓ LITERARI: finalment, els alumnes redactaran una (o vàries, en funció dels ritmes de cadascun/a) seqüència dialogada a tall d'exemple que els permeta disposar de les eines bàsiques a l'hora d'emprendre el viatge final cap a la creació d'un text dramàtic audiovisual.


Contacte

Pàgina web: http://www.e3.upv.es

Visita altres cursos relacionats amb...

cine storytelling comunicació audiovisual