Curs

CAMPUSTEC 2025

  • Des de: 30/6/25
  • Fins a: 11/7/25
  • Campus de Alcoi
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Promogut per:
Escuela Politécnica Superior de Alcoy

Responsable de l'activitat:
Pablo Bernabeu Soler


Inscripció online tancada

Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

50 hores


0 hores


0 hores

Horari

De matí
El curso se realizará, de lunes a viernes, entre el 30 de junio y el 11 de julio de 2025, en horario de 9:00 h a 14:00 h.
nota: En otra documentación de interés: Descargar documento. Encontrareis la autorización a rellenar por parte de los padres autorizando la inscripción del menor y el compromiso de hacer el pago de
la matrícula correspondiente.

Lloc d'impartició
Campus de Alcoy de la Universitat Politècnica de València. Plaza Ferrándiz y Carbonell s/n 03801. Alcoy (Alicante) nota: En otra documentación de interés: Descargar documento. Encontrareis la autorización a rellenar por parte de los padres autorizando la inscripción del menor y el compromiso de hacer el pago de la matrícula correspondiente.
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2024-2025

ECTS

0

Campus

Alcoi

50 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
100 €  Alumno becado por el Centro Educativo. Adjuntar escrito firmado por el Centro Educativo. 1 termini
100 €  Personal UPV. Subir justificante que acredite vinculación UPV y autorización firmada que podrá encontrar en la publicidad en " Otra documentación de interés" 1 termini
200 €  Publico general. Subir autorización firmada que podrá encontrar en la publicidad en " Otra documentación de interés" 1 termini
200,00 € - Publico general. Subir autorización firmada que podrá encontrar en la publicidad en " Otra documentación de interés".
100,00 € - Personal UPV. Subir justificante que acredite vinculación UPV y autorización firmada que podrá encontrar en la publicidad en " Otra documentación de interés".
100,00 € - Alumno becado por el Centro Educativo. Adjuntar escrito firmado por el Centro.

Objectius

pràctica, combinant l'aprenentatge amb el lleure. A través de tallers i projectes, es busca que els participants desenvolupin habilitats en àrees com la robòtica, la programació, el disseny i la fabricació digital, i la creació de videojocs, entre d'altres. En essència, el CampusTec pretén que els joves aprenguin fent, experimentant i creant, despertant el seu interès per les competències STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques).

Acció formativa dirigida a

Activitat adreçada a estudiants de: ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.


Professors

  • Santiago Ferrandiz Bou Catedrático/a de Universidad
  • Jaime Masiá Vañó Profesor/a Titular de Universidad
  • David Juárez Varón Profesor/a Titular de Universidad
  • Rafael Montoya Villena Catedrático/a de Escuela Universitaria

Metodologia didàctica i sistemes d'evaluació

La metodologia que apliquem és la de “aprendre fent”, s'enfoca en l'experiència pràctica i l'acció com a mitjà d'aprenentatge principal. Es basa en la idea que els estudiants aprenen millor quan estan activament involucrats en la tasca, experimentant, observant i reflexionant sobre les seves accions

S'alternaran diversos tallers per aconseguir que al final del curs es programi un videojoc, es controlin dispositius per internet i es dissenyi, munti, programi i controli un robot mòbil. Al llarg de dues setmanes, els participants al nostre campus donaran curs a la seva creativitat desenvolupant petits projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, disseny i fabricació digital, programació d'interfícies, drones, disseny i desenvolupament de videojocs.

Al final del curs, es faran una presentació pública del projecte final.

Temes que s'hi desenvolupen

A- CAMPUSTEC INICIACIÓ 2025

1a.- VIDEOJOCS

L´objectiu d´aquest taller és que els estudiants a la finalització del campus sàpiguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs. Aprendran a crear els seus propis videojocs amb Construct en tan sols unes hores.

L'alumne aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i les peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes. Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant-ne un de propi que podran mostrar als seus amics publicant-ho a la web.

2a.- ROBÒTICA LEGO

L'objectiu del taller és que els assistents, al final del campus, sàpiguen programar un robot mòbil. Els robots utilitzats són del model Lego EV3. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant l'ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot LEGO seran capaços daconseguir diferents objectius. No calen coneixements de cap llenguatge de programació. Finalment, cada equip posarà en marxa els coneixements adquirits per desenvolupar un repte plantejat. Es treballaran diferents reptes com a proves de recollir objectes, lluita, segueix línies, etc.

3a.- INTERNET DE LES COSES

L'objectiu d'aquest taller és que els participants aprenguin a projectar, dissenyar, crear i connectar els dispositius mitjançant sensors per poder accionar-los des d'un dispositiu mòbil. Els estudiants podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat de fer servir cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino).

4a.- IMPRESSIÓ 3D

L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint els participants en el disseny i el modelatge 3D d'objectes i la seva fabricació digital amb la impressió 3D. Els estudiants en aquest taller modelaran en 3D combinant formes i volums i aprendran a dissenyar peces per ordinador i imprimir els seus propis dissenys i els del Robot Recogebot.

5a.- ROBOT RECOGEBOT

Es treballarà a la programació del robot Recogebot basat en la placa ESP32 STEAMakers i es programarà amb Steamakersblocks. El robot es programarà per controlar-lo remotament amb una APP des d'un dispositiu mòbil o amb un comandament de control remot. Es proposaran diversos reptes com recollir peces, jugar un partit de futbol, ​​etc. Com a novetat, aquest any se li incorporarà una càmera FPV amb comunicació a un dispositiu mòbil, permetent una conducció immersiva del robot.

6a.- NEUROMÀRQUETING

L'objectiu d'aquest taller és que els estudiants adquireixin coneixements de neuromàrqueting, per fer presentacions brillants, així com mesurar l'impacte de les presentacions. Les tècniques que aprendràs són altament efectives tant en presentacions de projectes, com en discursos o conferències. La seva aplicació s'ha demostrat com un poderós aliat per a qualsevol necessitat de comunicació, permetent connectar amb el nucli més instintiu de la teva audiència. Aquestes tècniques us ajudaran a assolir les tres claus fonamentals perquè una presentació sigui irresistible: captivar, seduir i impactar el vostre interlocutor.



B- CAMPUSTEC AVANÇAT 2025

Dissenya, munta, programa i controla el teu propi robot

1b.- CREA I DISSENYA EL TEU PROPI ROBOT

Modelaràs en 3D combinant formes i volums fins a aconseguir dissenyar i imprimir les peces del teu robot.

2b.- CONSTRUEIX I PROGRAMA EL ROBOT

Un cop impreses les peces amb la impressora 3D, muntaràs el teu propi robot omnidireccional. Realitzaràs un recorregut per coneixements d'electrònica i programació per dissenyar el teu propi robot amb ESP32 STEAMakers, sensors i controladors. A més, programaràs el teu robot per controlar els seus moviments amb un comandament de PlayStation. Podràs tenir una experiència més immersiva controlant el robot amb una càmera onboard. D'altra banda, es programaran petits robots autònoms que permetran resoldre reptes com els plantejats a concurs internacionals.

3b.- PROGRAMA EL TEU APP PER CONTROLAR EL ROBOT

Desenvoluparàs una aplicació mòbil per poder controlar i dirigir el teu propi robot. Es proposaran diversos reptes com recollir peces, jugar un partit de futbol, ​​fer curses amb obstacles que seran dissenyats en 3D controlant remotament el robot, fer curses de segueix línies, lluitar en un ring, etc.

4b.- INICIACIÓ AL MÓN DELS DRONS

S'ensenyarà com fer servir un dron, així com programar diverses activitats, com crear seqüències de moviments. Aquesta experiència permetrà endinsar-se a l'univers de la programació d'aquests robots voladors.

5b.- ENERGIA RENOVABLE

L'electricitat és una forma d'energia natural que es pot produir artificialment. Circula mitjançant circuits elèctrics compostos per generadors, conductors i receptors. Pot ser corrent continu o altern. És fonamental en aplicacions com a generació d'energia, il·luminació, electrònica i comunicacions. El seu ús també té impactes ambientals que cal abordar buscant fonts renovables i un consum més eficient

6b.- NEUROMÀRQUETING

L'objectiu d'aquest taller és que els estudiants adquireixin coneixements de neuromàrqueting, per fer presentacions brillants, així com mesurar l'impacte de les presentacions. Les tècniques que aprendràs són altament efectives tant en presentacions de projectes, com en discursos o conferències. La seva aplicació s'ha demostrat com un poderós aliat per a qualsevol necessitat de comunicació, permetent connectar amb el nucli més instintiu de la teva audiència. Aquestes tècniques us ajudaran a assolir les tres claus fonamentals perquè una presentació sigui irresistible: captivar, seduir i impactar el vostre interlocutor.


Contacte

Pàgina web: http://epsa.upv.es


Altra documentació d'interès

Inscripció online tancada

Visita altres cursos relacionats amb...

robòtica arduí impressora 3d videojocs iot drons energia neuromàrqueting