A- CAMPUSTEC INICIACIÓ 2025
1a.- VIDEOJOCS
L´objectiu d´aquest taller és que els estudiants a la finalització del campus sàpiguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs. Aprendran a crear els seus propis videojocs amb Construct en tan sols unes hores.
L'alumne aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i les peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes. Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant-ne un de propi que podran mostrar als seus amics publicant-ho a la web.
2a.- ROBÒTICA LEGO
L'objectiu del taller és que els assistents, al final del campus, sàpiguen programar un robot mòbil. Els robots utilitzats són del model Lego EV3. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant l'ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot LEGO seran capaços daconseguir diferents objectius. No calen coneixements de cap llenguatge de programació. Finalment, cada equip posarà en marxa els coneixements adquirits per desenvolupar un repte plantejat. Es treballaran diferents reptes com a proves de recollir objectes, lluita, segueix línies, etc.
3a.- INTERNET DE LES COSES
L'objectiu d'aquest taller és que els participants aprenguin a projectar, dissenyar, crear i connectar els dispositius mitjançant sensors per poder accionar-los des d'un dispositiu mòbil. Els estudiants podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat de fer servir cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino).
4a.- IMPRESSIÓ 3D
L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint els participants en el disseny i el modelatge 3D d'objectes i la seva fabricació digital amb la impressió 3D. Els estudiants en aquest taller modelaran en 3D combinant formes i volums i aprendran a dissenyar peces per ordinador i imprimir els seus propis dissenys i els del Robot Recogebot.
5a.- ROBOT RECOGEBOT
Es treballarà a la programació del robot Recogebot basat en la placa ESP32 STEAMakers i es programarà amb Steamakersblocks. El robot es programarà per controlar-lo remotament amb una APP des d'un dispositiu mòbil o amb un comandament de control remot. Es proposaran diversos reptes com recollir peces, jugar un partit de futbol, etc. Com a novetat, aquest any se li incorporarà una càmera FPV amb comunicació a un dispositiu mòbil, permetent una conducció immersiva del robot.
6a.- NEUROMÀRQUETING
L'objectiu d'aquest taller és que els estudiants adquireixin coneixements de neuromàrqueting, per fer presentacions brillants, així com mesurar l'impacte de les presentacions. Les tècniques que aprendràs són altament efectives tant en presentacions de projectes, com en discursos o conferències. La seva aplicació s'ha demostrat com un poderós aliat per a qualsevol necessitat de comunicació, permetent connectar amb el nucli més instintiu de la teva audiència. Aquestes tècniques us ajudaran a assolir les tres claus fonamentals perquè una presentació sigui irresistible: captivar, seduir i impactar el vostre interlocutor.
B- CAMPUSTEC AVANÇAT 2025
Dissenya, munta, programa i controla el teu propi robot
1b.- CREA I DISSENYA EL TEU PROPI ROBOT
Modelaràs en 3D combinant formes i volums fins a aconseguir dissenyar i imprimir les peces del teu robot.
2b.- CONSTRUEIX I PROGRAMA EL ROBOT
Un cop impreses les peces amb la impressora 3D, muntaràs el teu propi robot omnidireccional. Realitzaràs un recorregut per coneixements d'electrònica i programació per dissenyar el teu propi robot amb ESP32 STEAMakers, sensors i controladors. A més, programaràs el teu robot per controlar els seus moviments amb un comandament de PlayStation. Podràs tenir una experiència més immersiva controlant el robot amb una càmera onboard. D'altra banda, es programaran petits robots autònoms que permetran resoldre reptes com els plantejats a concurs internacionals.
3b.- PROGRAMA EL TEU APP PER CONTROLAR EL ROBOT
Desenvoluparàs una aplicació mòbil per poder controlar i dirigir el teu propi robot. Es proposaran diversos reptes com recollir peces, jugar un partit de futbol, fer curses amb obstacles que seran dissenyats en 3D controlant remotament el robot, fer curses de segueix línies, lluitar en un ring, etc.
4b.- INICIACIÓ AL MÓN DELS DRONS
S'ensenyarà com fer servir un dron, així com programar diverses activitats, com crear seqüències de moviments. Aquesta experiència permetrà endinsar-se a l'univers de la programació d'aquests robots voladors.
5b.- ENERGIA RENOVABLE
L'electricitat és una forma d'energia natural que es pot produir artificialment. Circula mitjançant circuits elèctrics compostos per generadors, conductors i receptors. Pot ser corrent continu o altern. És fonamental en aplicacions com a generació d'energia, il·luminació, electrònica i comunicacions. El seu ús també té impactes ambientals que cal abordar buscant fonts renovables i un consum més eficient
6b.- NEUROMÀRQUETING
L'objectiu d'aquest taller és que els estudiants adquireixin coneixements de neuromàrqueting, per fer presentacions brillants, així com mesurar l'impacte de les presentacions. Les tècniques que aprendràs són altament efectives tant en presentacions de projectes, com en discursos o conferències. La seva aplicació s'ha demostrat com un poderós aliat per a qualsevol necessitat de comunicació, permetent connectar amb el nucli més instintiu de la teva audiència. Aquestes tècniques us ajudaran a assolir les tres claus fonamentals perquè una presentació sigui irresistible: captivar, seduir i impactar el vostre interlocutor.