Jornada

CAMPUSTEC

  • Des de: 6/7/15
  • Fins a: 17/7/15
  • Campus de Alcoi
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 29/5/15

Matrícula disponible fins al 26/6/15

Promogut per:
Escuela Politécnica Superior de Alcoy

Responsable de l'activitat:



Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

50 hores


0 hores


0 hores

Horari

De matí
De Lunes 6 de julio a Viernes 17 de Julio: 09:00 - 14:00h.

Lloc d'impartició
Aulas por asignar
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2014-2015

ECTS

5

Campus

Alcoi

50 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
185 € Públic en general 
185,00 € - Público en general.

Objectius

El CampusTec és un campament tecnològic d'estiu que permetrà als nostres joves gaudir d'una activitat d'oci alternatiu durant les vacances d'estiu, amb la filosofia d'aprendre fent.
Al llarg de dues setmanes, els participants en el nostre campus donaran curs a la seua creativitat desenvolupant petits projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, el disseny i fabricació digital, la programació d'interfícies, i desenvolupament de videojocs.

Acció formativa dirigida a

Activitat dirigida a alumnes des de 3º ESO fins a 2º Batxillerat.


Professors

  • Santiago Ferrandiz Bou Profesor/a Titular de Universidad
  • Pau Mico Tormos Profesor/a Titular de Universidad
  • Juan Ramon Rufino Valor Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Vicente Jesús Seguí Llinares Profesor/a Titular de Universidad
  • Jaime Masiá Vañó Profesor/a Titular Escuela Universitaria
  • Jorge Orta López Professional del sector
  • Carlos Sastre Mengual Profesor/a Titular Escuela Universitaria

Temes que s'hi desenvolupen

ROBÒTICA

L'objectiu del taller és que els alumnes aprenguen a programar un robot mòbil. Els participants disposaran d'un robot i un ordinador per cada dues persones.
Els robots utilitzats són del model Lego Mindstorm. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a açò l'ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot Lego seran capaços d'aconseguir un repte plantejat. La major part del temps es dedicarà a programar aquesta unitat central.
El programari de programació és un llenguatge molt gràfic. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació. Les tasques de programació són cada vegada més utilitzades en tots els àmbits, amb la qual cosa aprendre a programar, siga el llenguatge que siga, és adquirir uns hàbits cada vegada més necessaris en molts treballs.
La metodologia plantejada serà molt pràctica, amb breus explicacions de les funcions. Es faran múltiples exemples per a practicar les funcions apreses. S'aprendrà a moure el robot durant un temps limitat, girar en transcórrer un temps, detectar objectes amb el sensor d'ultrasons, utilitzar el sensor de llum per a detectar una línia i seguir-la, arrancar el robot amb la pulsació del sensor de tacte, detenir-ho amb el sensor de so i usar condicions i bucles per a fer processos repetitius.
Finalment cada equip posarà en valor els coneixements adquirits per a desenvolupar un repte plantejat pels monitors, que presentarà en l'última jornada.

DISSENYA I FABRICA ELS TEUS PROPIS JOGUETS

L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als participants en el disseny i modelatge 3D d'objectes i la seua fabricació digital amb la impressió 3D.
Aprendran a combinar formes i volums en l'ordinador per a dissenyar els seus propis joguets o objectes amb programari de modelatge 3D Tinkercad o similars (www.tinkercad.com). Una vegada dissenyats els materialitzaran amb una impressora 3D, en definitiva, explicar-los que poden construir el món que els envolta i que són capaços de convertir un arxiu digital en un objecte real perquè puguen portar-ho a casa.
Entre els joguets i objectes que poden dissenyar durant el taller es troben:
- Ninots articulats tipus Clip.
- Vehicles: cotxes, avions, trens, etc.
- Baldufes i io-ios.
- Accessoris i complements per a altres joguets.
- I qualsevol cosa que siguen capaces d'imaginar!

INTERNET DE LES COSES

L'objectiu d'aquest taller és que els alumnes/as aprenguen a projectar, dissenyar, crear i connectar mitjançant sensors els seus dispositius per a poder accionar-los des d'un dispositiu mòbil.
Els alumnes podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat d'utilitzar cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant per a açò una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino)

DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS

L'objectiu d'aquest taller és que els alumnes aprenguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs.
Aprendran a crear els seus propis videojocs, sense programació amb Gamesonomy en tan sols unes hores.
El participant aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.
Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant-ne un de propi que podran mostrar als seus amics publicant-lo a la web.

Visita altres cursos relacionats amb...

CampusTec android robòtica impressores3D app videojocs