ROBÒTICA
L'objectiu del taller és que els alumnes aprenguen a programar un robot mòbil. Els participants disposaran d'un robot i un ordinador per cada dues persones.
Els robots utilitzats són del model Lego Mindstorm. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a açò l'ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot Lego seran capaços d'aconseguir un repte plantejat. La major part del temps es dedicarà a programar aquesta unitat central.
El programari de programació és un llenguatge molt gràfic. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació. Les tasques de programació són cada vegada més utilitzades en tots els àmbits, amb la qual cosa aprendre a programar, siga el llenguatge que siga, és adquirir uns hàbits cada vegada més necessaris en molts treballs.
La metodologia plantejada serà molt pràctica, amb breus explicacions de les funcions. Es faran múltiples exemples per a practicar les funcions apreses. S'aprendrà a moure el robot durant un temps limitat, girar en transcórrer un temps, detectar objectes amb el sensor d'ultrasons, utilitzar el sensor de llum per a detectar una línia i seguir-la, arrancar el robot amb la pulsació del sensor de tacte, detenir-ho amb el sensor de so i usar condicions i bucles per a fer processos repetitius.
Finalment cada equip posarà en valor els coneixements adquirits per a desenvolupar un repte plantejat pels monitors, que presentarà en l'última jornada.
DISSENYA I FABRICA ELS TEUS PROPIS JOGUETS
L'objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als participants en el disseny i modelatge 3D d'objectes i la seua fabricació digital amb la impressió 3D.
Aprendran a combinar formes i volums en l'ordinador per a dissenyar els seus propis joguets o objectes amb programari de modelatge 3D Tinkercad o similars (www.tinkercad.com). Una vegada dissenyats els materialitzaran amb una impressora 3D, en definitiva, explicar-los que poden construir el món que els envolta i que són capaços de convertir un arxiu digital en un objecte real perquè puguen portar-ho a casa.
Entre els joguets i objectes que poden dissenyar durant el taller es troben:
- Ninots articulats tipus Clip.
- Vehicles: cotxes, avions, trens, etc.
- Baldufes i io-ios.
- Accessoris i complements per a altres joguets.
- I qualsevol cosa que siguen capaces d'imaginar!
INTERNET DE LES COSES
L'objectiu d'aquest taller és que els alumnes/as aprenguen a projectar, dissenyar, crear i connectar mitjançant sensors els seus dispositius per a poder accionar-los des d'un dispositiu mòbil.
Els alumnes podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat d'utilitzar cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant per a açò una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino)
DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS
L'objectiu d'aquest taller és que els alumnes aprenguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs.
Aprendran a crear els seus propis videojocs, sense programació amb Gamesonomy en tan sols unes hores.
El participant aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s'aventurarà en la realització d'un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.
Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant-ne un de propi que podran mostrar als seus amics publicant-lo a la web.