Curs

DESDOBLEGAR L'ESPILL AMB JOAN FONTCUBERTA

  • Des de: 9/4/24
  • Fins a: 11/4/24
  • Campus de València
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Promogut per:
Dpto. de Dibujo

Responsable de l'activitat:
Pedro Joaquín Vicente Mullor


Inscripció online tancada

Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

10 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
Martes 9 Abril: 16:00 a 20:00 horas
Miércoles 10 Abril: 16:00 a 20:00 horas
Jueves 11 Abril: 16:00 a 18:00 horas

Lloc d'impartició
Facultad de Bellas Artes, Aula A.4.8
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2023-2024

ECTS

0

Campus

València

10 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
40 € Públic en general 
40,00 € - Público en general

Objectius

Tots els valors de la imatge s'estan alterant: l'horitzó de la intel·ligència artificial presagia una revolució visual molt més profunda que la que en 1839 va promoure l'aparició del daguerreotip. La fotografia es feia amb llum, ara es fa amb dades. I en aquesta transició de sorpresa i incertesa val la pena passar revista als àmbits en els quals la cambra continua bregant, en la mesura en què aqueix esforç contribueix a entendre millor l'esperit del nostre temps. La postveritat fotogràfica, la memòria desmaterializada, la iconofagia, la construcció d'identitats i la perspectiva de gènere en xarxes socials, els drons i l'automatització de la mirada, la fotografia com un llenguatge entre màquines, les urgències mediambientals, la postfotografia com a símptoma de l'economia postliberal, les imatges de la guerra i la guerra de les imatges…


Professors

  • Joan Fontcuberta Villa Professional del sector

Temes que s'hi desenvolupen

Tots els valors de la imatge s'estan alterant: l'horitzó de la intel·ligència artificial presagia una revolució visual molt més profunda que la que en 1839 va promoure l'aparició del daguerreotip. La fotografia es feia amb llum, ara es fa amb dades. I en aquesta transició de sorpresa i incertesa val la pena passar revista als àmbits en els quals la cambra continua bregant, en la mesura en què aqueix esforç contribueix a entendre millor l'esperit del nostre temps. La postveritat fotogràfica, la memòria desmaterializada, la iconofagia, la construcció d'identitats i la perspectiva de gènere en xarxes socials, els drons i l'automatització de la mirada, la fotografia com un llenguatge entre màquines, les urgències mediambientals, la postfotografia com a símptoma de l'economia postliberal, les imatges de la guerra i la guerra de les imatges…

Inscripció online tancada