Jornada

FERRAMENTES DIGITALS APLICADES A LA CONSERVACIÓ, GESTIÓ I DIFUSIÓ DEL PATRIMONI CULTURAL

  • Des de: 21/2/25
  • Fins a: 21/2/25
  • Campus de València
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 16/1/25

Promogut per:
Vicerrectorado de Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad

Responsable de l'activitat:
Vicerrector/a Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad


Inscripció online tancada

Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

5 hores


0 hores


0 hores

Horari

De matí
Viernes 21 de febrero: 9:00 h - 14:00 h

Lloc d'impartició
Salón de Actos del Edificio de Rectorado (3A - planta baja)
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2024-2025

ECTS

0

Campus

València

5 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
0 € Públic en general 
0,00 € - Público en general

Objectius

- Explorar l'estat de l'art de la digitalització patrimonial i artística, analitzant les tendències actuals, avanços i desafiaments en la preservació digital del patrimoni cultural.
- Identificar ferramentes digitals que potencien l'experiència de l'usuari i la difusió del patrimoni cultural en relació amb els museus, la cultura i el turisme.
- Endinsar-se en l'ús de tecnologies immersives en entorns culturals i audiovisuals per a fomentar la seua integració en projectes de difusió i conservació del patrimoni.
- Avaluar casos pràctics d'ús de tecnologies digitals en projectes de conservació i gestió cultural.
- Dissenyar estratègies per a la implementació de tecnologies immersives en exposicions i activitats culturals.

Acció formativa dirigida a

Professionals i no professionals del sector patrimonial, artístic, arquitectura, tecnologia enfocada a la digitalització, experiències culturals, ludificació, experiències immersives, gestió cultural, museística i sector audiovisual.


Professors

  • María Del Carmen Bachiller Martín Profesor/a Titular de Universidad
  • Antoni Colomina Subiela Profesor/a Permanente Laboral
  • Jose Miguel Hernandez Fernandez Professional del sector
  • Jóse María Monzó Ferrer Profesor/a Titular de Universidad
  • Beatriz Rey Solaz Profesor/a Titular de Universidad
  • Javier Campos Lleo Professional del sector
  • Beatriz Doménech García Técnico Superior
  • Jose Marin-Roig Ramon Profesor/a Titular de Universidad
  • Adolfo Muñoz García Profesor/a Titular de Universidad
  • Jana Rodic Professional del sector

Temes que s'hi desenvolupen

- 9.00 - 9.15. Inauguració i benvinguda. Presentació de la jornada i objectius principals a càrrec dels organitzadors.
- 9.15 - 9.45. Noves tecnologies per a museus | Adolfo Muñoz; HUME (Hub de Museologia Experimental), Universitat Politècnica de València.
- 9.45 - 10.15. Noves tècniques de digitalització de patrimoni | Pepe Hernández; Virtuarch Studio.
- 10.15 - 10.45. VorTX: plataforma de creació d'experiències XR per a museus | Javier Campos; VorTX.
- 10.45 – 11.15. Coffee break. Espai per a networking.
- 11.15 - 11.45. Aplicacions digitals per a enriquir l'experiència de visitants en entorns culturals: el Museu Campus Escultòric (MUCAES) | Beatriz Doménech i Toni Colomina; Àrea de Fons d'Art i Patrimoni, Universitat Politècnica de València.
- 11.45 - 12.15. O-CITY: projecte de digitalització global cultural | Jose Marín-Roig; director de la Càtedra O-City Territori Valencià, Universitat Politècnica de València.
- 12.15 - 12.45. XR Tools for cultural and heritage museums | Jana Rodic; LiveViewStudio.
- 12.45 – 13.15. Realitat Virtual, Augmentada i Metavers en el Museu de la Telecomunicació «Vicente Miralles Segarra» | Beatriz Rey, José María Monzó i Carmen Bachiller; Museu de la Telecomunicació «Vicente Miralles Segarra», Universitat Politècnica de València.
- 13.15 – 13.45. Taula de debat i clausura de la jornada.

Inscripció online tancada