Jornada

II CPI CIRCUIT OBERT DE LA INNOVACIÓ

  • Des de: 7/11/26
  • Fins a: 7/11/26
  • Campus de València
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Promogut per:
Vicerrectorado de Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad

Responsable de l'activitat:
Vicerrector/a Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad

Inscripció

Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

2,5 hores


0 hores


0 hores

Horari

De matí
Sábado 7 de noviembre: 11:00-13:30

Lloc d'impartició
Ciudad Politécnica de la Innovación
Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2026-2027

ECTS

0

Campus

València

2,5 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
0 € Públic en general 
0,00 € - Público en general

Objectius

Els participants hauran adquirit un major coneixement de les possibles aplicacions científiques i d'activitats d'innovació que es realitzen en laboratoris d'investigació i experimentals de la Universitat Politècnica de València.

Acció formativa dirigida a

Ciutadania. Público en general.
Per a realitzar inscripció d'altres persones pot marcar en el procés de matrícula l'opció:
"No realitzaré la meua inscripció, sinó la d'una altra persona de la qual dispose de permís exprés".
Per a la inscripció de menors d'edat és obligatori pujar a la seua matrícula el document emplenat d'AUTORITZACIÓ DE MATRÍCULA PER A MENORS DE 18 ANYS (descàrrega al final d'aquesta pàgina en "Una altra documentació d'interès").



Professors

  • Fernando Javier Conesa Cegarra Técnico/a Superior

Temes que s'hi desenvolupen

Visita cultural i divulgadora de la ciència i la innovació a la Ciutat Politècnica de la Innovació.

Recorrerem diferents laboratoris del parc científic de la Universitat Politècnica de València i en cadascun d'ells realitzarem una activitat pràctica i interactiva. Participarem en una innovadora escape room interactiva sobre música de l'Antic Egipte i coneixerem de prop el funcionament de sensors fotònics amb aplicacions industrials, civils i aeroespacials. Descobrirem les instal·lacions capdavanteres dedicades al desenvolupament del motor del futur i la mobilitat neta.

Ens endinsarem en l'impacte de la Intel·ligència Artificial a través de projectes reals: des de REBROT, un sistema d'IA per a la detecció, segmentació i reconstrucció automatitzada de fotografies danyades per la DANA, fins a tècniques per a simplificar programes automàticament o transformar milions de pàgines web en coneixement útil per a la societat. A més, comprovarem com la ciència i la tecnologia es posen al servei de la conservació i restauració del nostre patrimoni cultural, i presenciarem la màgia de la química visual amb el fascinant experiment de «L'espill de plata».

Descobrirem això i molt més de la mà dels instituts d'investigació participants:

ITEAM (Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia):
- Nova escape room interactiva Ancient Egypt Music.
- Sensors fotònics per a aplicacions industrials, civils i aeroespacials.

IUI CMT – Clean Mobility & Thermofluids:
- OPEN CMT - Descobreix les instal·lacions líders en el desenvolupament del motor del futur.

VRAIN (Valencian Research Institute for Artificial Intelligence):
- Programari REBROT: Sistema basat en IA per a la detecció, segmentació i reconstrucció automatitzada de fotografies danyades per la DANA.
- Presentació de fragmentació de programes: una tècnica d'anàlisi per a simplificar-los automàticament.
- Extracció d'informació de la Web aplicada a la societat.
- IA per a entendre la Web: de milers de pàgines a coneixement útil.

IRP (Institut Universitari de Restauració del Patrimoni):
- Ciència al servei de la conservació del patrimoni.

IDM (Institut Interuniversitari de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic):
- L'espill de plata: química que es veu.

Programa

11:00 h. Recepció de participants i lliurament de materials.

11:30 h. Inici dels recorreguts.

13:30 h. Finalització.



Altra documentació d'interès

Inscripció