Examen

NIVELL C2 (SUPERIOR) DE CONEIXEMENTS DE VALENCIÀ

  • Des de: 12/1/16
  • Fins a: 12/1/16
  • Campus de València
  • Idioma: Valencià
  • Presencial

Matrícula disponible fins al 30/11/15

Promogut per:
Vicerrectorado de Recursos Digitales y Documentación

Responsable de l'activitat:


Inscripció online tancada

Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

4 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
El dimarts 12 de gener de 2016, a les 15.00 hores. Una vegada s'haja llegit el text de comprensió oral i s'haja fet el dictat, els examinands disposaran de tres hores per a fer la resta de la prova.

Lloc d'impartició
Amb tres dies d'antelació, es publicarà el lloc on es farà l'examen. Ho podeu consultar en la pàgina web de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Proves d'acreditació".
Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2015-2016

ECTS

0

Campus

València

4 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu Terminis
0 € Personal UPV  -
20 € Alumne UPV  1 termini
40 € Alumni UPV PLUS o AAA UPV  1 termini
80 € Públic en general  1 termini
Matrícula:

Alumnat UPV: 20 €
Alumni UPV: 40 €
Personal extern: 80€
Exempts: PAS i PDI de la UPV

Període de matrícula: del 16 al 30 de novembre de 2015, ambdós inclosos. La matrícula es farà a través de l'enllaç de l'SPNL (www.upv.es/apnl), apartat "Exàmens de valencià"

Després del 9 de desembre de 2015, no s’acceptaran sol·licituds de devolució de taxes

Acció formativa dirigida a

Persones majors de setze anys.

Si necessiteu una adaptació per a poder assistir a les classes perquè teniu algun grau de discapacitat, poseu-vos em contacte amb nosaltres a través de l'adreça electrònica cav-vera@upv.es.

1. ESTRUCTURA DE LA PROVA

1.1. Prova escrita

Dividida en tres apartats d'acord amb els continguts que s'especifiquen en el programa:

a. Àrea de comprensió oral i expressió escrita

Consisteix en la lectura d'un text d'entre 400-450 paraules i fer-ne un resum de 140-150 paraules. El text es llegirà dues vegades.

Aquesta àrea val un 15% de l'examen.


b. Àrea de comprensió i expressió escrita

Consisteix en els apartats següents:

Primer apartat: un dictat (5 punts; 7 errades = 0 punts)

Segon apartat: la redacció d'un text d'un mínim de 300 paraules que l'examinand escollirà entre dues propostes. La valoració de la redacció és de 10 punts i es distribueixen així: 7 per la correcció normativa (14 errades = 0 punts en aquest apartat) i 3 més per les característiques pròpiament textuals, com són l'adequació, la coherència i la cohesió).

Aquesta àrea val un 30% de l'examen.


c. Àrea de coneixements gramaticals i lèxics

Consisteix en la resolució d'un test de normativa sobre els continguts gramaticals que recull el programa (ortogràfics, morfosintàctics i lèxics).
Per a aquesta àrea, es recomana que s'use llapis.

Aquesta àrea val un 30% de l'examen.


1.2. Prova oral

Àrea de comprensió escrita i expressió, interacció i mediació orals: consisteix en la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre el tema o temes d'aquest. L'alumne ha de demostrar que pot produir textos orals d'acord amb els objectius i continguts del programa. En la prova oral es poden obtenir 15 punts. L'apte se situa en 11 punts. Les persones que obtenen 9 o 10 punts poden compensar la nota global amb la part escrita.

L'àrea d'expressió oral val un 25% de la nota total de l'examen, però és eliminatòria.

Tenint en compte que la metodologia didàctica que apliquem en el curs és l'enfocament comunicatiu, a l'hora d'avaluar la prova oral es tenen en compte els paràmetres següents relacionats directament amb les habilitats referides al discurs oral:

Llegir: L'examinador/a proporciona un text breu a l'examinand i li deixa un temps prudencial (entre 5 i 10 min) perquè s'hi familiaritze. A continuació, l'examinand ha de llegir en veu alta aquest text. Durant la lectura en veu alta l'examinador avalua la fluïdesa i la correcció lectores i fa les anotacions pertinents en una graella. Aquesta habilitat s'avalua sobre 5 punts.

Parlar: L'examinand fa una exposició oral referida al tema del text que ha llegit per a demostrar que l'ha entés i que és capaç d'expressar idees completes al voltant del tema en qüestió. A continuació, l'examinador/a pot fer algunes preguntes a l'examinand sobre aquest mateix assumpte. Durant aquesta part de la prova, que dura uns 10 min, l'examinador avalua l'adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l'expressió i la correcció d'aquesta. Aquesta habilitat s'avalua sobre 10 punts.

Se supera la prova amb un 70%, sempre que s'haja aprovat la prova oral.



Temes que s'hi desenvolupen

Nivells comuns de referència per a les llengües del Consell d'Europa


A1 (Inicial) L'aprenent / usuari pot interactuar d'una manera senzilla a condició que l'altra persona parle a poc a poc i amb claredat.

A2 (Bàsic) L'aprenent / usuari pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals.

B1 (Elemental) L'aprenent / usuari pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer on es parla la llengua objecte d'aprenentatge.

B2 (Intermedi) L'aprenent / usuari pot comprendre les idees principals de textos complexos, i pot expressar-se amb un grau de fluïdesa i d'espontaneïtat que fa possible la interacció habitual amb parlants nadius.

C1 (Suficiència) L'aprenent / usuari pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals, i pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos.

C2 (Superior) L'aprenent / usuari pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta. Pot expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.


Inscripció online tancada