Fa a penes 14 anys el món del cinema va experimentar una transformació radical abandonant els sistemes analògics i abraçant el digital, en dos anys les càmeres de 35mm s'amuntegaven en escombriaires improvisats dels grans estudis i els laboratoris tancaven sense parar al voltant del món, la major part de la producció passava a sistemes digitals.
Actualment amb la majoria dels laboratoris i fabricants d'estoc desapareguts, la demanda de negatiu va en augment i els rodatges analògics estan deixant de pertànyer d'una resistència independent, per a dirigir-se de nou a públics majoritaris.
El negatiu posseïx una gran personalitat estètica i fonamenta les bases de la fotografia. Conéixer els processos del material fotoquímic i les dinàmiques d'esta mena de rodatges són fonamentals per a poder dur a terme una producció de qualitat.
Per a este taller s'utilitzaran càmera i lents de 16mm; Arri SR" HS, ZEISS i SUPER SPEEDS mk1 (s16): 12mm, 16mm, 25mm i negatiu també de 16mm: Kodak Vision 3 200D i 500T.
Coneixeràs les dinàmiques i processos elementals; com la preparació del material abans de rodar, manipulació i càrrega de la pel·lícula, proves de càmera i negatiu, competències i funcions de cadascun dels professionals necessaris en un rodatge analògic, possibilitats de l'exposició i revelat corresponent segons l'acabat que es vulga obtindre (forçat, subrevelado, etc.) i totes aquelles dinàmiques que es requerixen en una producció analògica. El curs és completament pràctic tractant d'aproximar-lo el màxim possible a una producció real.
Programació:
Sessió 1 (2 hores) Beatriz Herráiz:
Sessió teòrica de presa de contacte amb conceptes necessaris que es posaran en pràctica en successives sessions.
- Sensitometría: estudi del material fotosensible i la seua reacció a l'exposició.
- Latitud: quantitat de rangs tonals d'un negatiu.
- Sistema de zones: exposició adequada per a cadascuna de les parts de la imatge.
- Exposició: treball amb fotòmetre per a determinar l'arquitectura de la llum
- Lents/ factor de retallada
Sessió 2 (2horas) Ajudant de cambra:
La càmera analògica de 16 mm
- Funcionament
- Lents i muntures
- Obturació
- Xassís
- Visionat. Senyal de vídeo
Manipulació de la pel·lícula
- Enfilat
- Càrrega de xassís
Funcions i responsabilitats dels membres de l'equip
- Director/a de fotografia
- Ajudant de cambra
- Auxiliar/loader
Proves de cambra i negatiu
Sessió 3 (10 hores) Raquel Fernández AEC, Beatriz Herraiz i Ajudant de cambra:
Rodatge per equips aplicant tots els coneixements adquirits. Cada equip estarà format per un/a director/a de fotografia, ajudant/foquista, auxiliar/loader, gaffer i elèctrics. Els equips dissenyaran i il·luminaran una seqüència formada per tres plans. Cada membre posarà en pràctica les competències del professional al qual representa. Es determinarà quina és l'exposició adequada en cada part de la imatge i s'il·luminarà per a este fi. S'utilitzaran variants de l'exposició que es completen en el revelat.
Sessió 4 (3 hores en línia) Raquel Fernández AEC:
Després de rebre el material revelat i escanejat del laboratori es visionarà i s'analitzaran els resultats de cadascuna de les propostes.