Curs

TALLER DE MÚSICA ELECTRÒNICA

  • Des de: 25/2/26
  • Fins a: 17/4/26
  • Campus de València
  • Idioma: Castellà
  • Presencial

Preinscripció des del 28/1/26

Promogut per:
Vicerrectorado de Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad

Responsable de l'activitat:
Vicerrector/a Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad


Inscripció

Modalitat

Presencial En línia Emissió en directe

30 hores


0 hores


0 hores

Horari

De vesprada
25/02/26
18:00-21:00 (TEÓRICA ONLINE SÍNCRONA)
27/02/26
18:00-21:00 (PRÁCTICA PRESENCIAL A.3.6)
04/03/26
18:00-21:00 (TEÓRICA ONLINE SÍNCRONA)
06/03/26
18:00-21:00 (PRÁCTICA PRESENCIAL A.3.6)
11/03/26
18:00-21:00 (TEÓRICA ONLINE SÍNCRONA)
13/03/26
18:00-21:00 (PRÁCTICA PRESENCIAL A.3.6.)
25/03/26
18:00-21:00 (TEÓRICA ONLINE SÍNCRONA)
27/03/26
18:00-21:00 (PRÁCTICA PRESENCIAL A.3.6)
15/04/26
18:00-21:00 (TEÓRICA ONLINE SÍNCRONA)
17/04/26
18:00-21:00 (PRÁCTICA PRESENCIAL A.3.6)

Lloc d'impartició
SESIONES TEÓRICAS (tarde de los miércoles del curso) Aula virtual TEAMS o plataforma equivalente. Online síncrona. SESIONES PRÁCTICAS (tarde de los viernes del curso) Aula A.3.6 de la Facultad de Bellas Artes. Presencial en el aula.
Certificació

Assistència

Modalitat

PRESENCIAL

Curs

2025-2026

ECTS

0

Campus

València

30 h

Presencials

0 h

En línia

Preu Col·lectiu
30 € Públic en general 
30,00 € - Público en general

Objectius

- Crear una base teòrica que ajudi a entendre el camp de la música electrònica contemporània i els contextos socioculturals en els quals s'originen.
- Analitzar els elements propis i característics de diferents escenes musicals.
- Aplicar aquests conceptes per a contextualitzar pràctiques amb el programari Ableton i programari complementari.

Acció formativa dirigida a

Tot públic amb interès en la música electrònica contemporània.


Professors


Metodologia didàctica i sistemes d'evaluació

Recorregut teoricopràctic a través de conceptes essencials vinculats a les expressions contemporànies de la música electrònica, amb èmfasi en l'escolta, visualització de recursos audiovisuals, i aplicació activa d'elements analitzats.

Temes que s'hi desenvolupen

SETMANA 1
TEORIA: ESSENCIALS I: CONCEPTES PER AL BEDROOM PRODUCER Repàs de conceptes i referents essencials per a entendre la posició contemporània de la música electrònica.
PRÀCTICA: INTRODUCCIÓ A ABLETON LIVE Introducció a la interfície i flux de treball amb Ableton Live i softwares complementaris.
SETMANA 2
TEORIA: TRÀNGOL, PARADÍS PERDUT Estudi del Tràngol com a gènere il·lustratiu dels processos de comunicació entre l'underground i el mainstream.
PRÀCTICA: PRODUCCIÓ DE MÚSICA TRÀNGOL. Acostament a la producció de música Tràngol al voltant de conceptes bàsics de producció com la síntesi, la creació d'arpegis i progressions i la creació de percussions.
SETMANA 3
TEORIA: AMBIENT: ESPAI SOSTINGUT Recorregut per les arrels i el desenvolupament de la música Ambient en diferents parts del món, així com el seu deixant d'influència.
PRÀCTICA: PRODUCCIÓ DE MÚSICA AMBIENT Acostament a la producció de música Ambient al voltant de conceptes bàsics de producció com la síntesi, el focus en la textura, l'aplicació de conceptes de teoria musical i la generació d'una narrativa i estètica específica.
SETMANA 4
TEORIA: HARD DANSI: HORITZÓ BPM + ESSENCIALS II: HYPERPOP I DECONSTRUCTED Seguiment dels avanços de la música electrònica de ball d'alta intensitat en els seus diferents vessants i la seva relació amb dues dels corrents més essencials i influents de l'última dècada
PRÀCTICA: PRODUCCIÓ DE MÚSICA HARD DANSI Acostament a la producció de música de ball contemporània, partint de conceptes bàsics de producció com la síntesi, el sampling, el disseny de so i la creació de percussions i vinculant-lo a nous corrents estètics dominants.
SETMANA 5
TEORIA: HISTÒRIA DE LA MÚSICA ELECTRÒNICA AL CINEMA + FEEDBACK SENSORIAL MITJANÇANT SISTEMES DE SO EN ELS VIDEOJOCS Repàs de la presència i influència de la música electrònica en la composició i sonorització per a films i estudi de l'estreta relació entre l'evolució tecnològica vinculada als processos de producció de música electrònica i de sonorització de videojocs, des dels inicis de la indústria a la modernitat.
PRÀCTICA: EXERCICI FINAL: DISSENY DE SO PER A AUDIOVISUALS Aplicació de coneixements acumulats durant el curs per a sonorització d'una peça audiovisual.

Inscripció

Visita altres cursos relacionats amb...

música electrònica producció musical música contemporània